Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
Luki007
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 20.07.2016, 16:01
Mój motocykl: XL650V

Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Luki007 »

Hej
Słuchajcie Tampkarze mam pytanie!
Jestem Trampkarzem już 2 rok No ale pierwszy raz walnąłem trasę z Anglii do polski(2000km). Nie używam tramka na trasy i zapierdzielam nim tak jak nie potrzeba bo lubię zwiedzać itp. Aczkolwiek jadąc do polski nie mogłem rozwinąć prędkości powyżej 130-140 nie ze względu ze mną miotali czy cos tyle ze po 2 minutach jazdy 150km/h motor zwalnia automatycznie do 100 i po około 30sek mogę z powrotem wrócić do prędkości 130. Dodam ze wymieniałem rok temu kranik i wszystko było Ok mam na myśli wszystko zamontowałem cymes majonez. I teraz nasuwa mi się pytanie...gaźnik, kranik, pompa czy przewody...bo na bank chodzi o dopływ paliwa... ktoś miał może podobny problem?

Dzięki za wszelakie podpowiedzi i wskazówki

Pozdro Trampkarze!!!
Awatar użytkownika
kier85x
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.08.2015, 11:16
Mój motocykl: XL650V

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: kier85x »

a może lewe powietrze gdzieś łapie.sprawdz szczelnosc airbox-gaznik-krocce.moze tez byc brud w gazniku.W 650 nie ma pompy,a kranik jest podcisnieniowy i jego dzialanie latwo sprawdzic
Ziorko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 13.01.2019, 14:46
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Ziorko »

Odkopie temat. Mam podobnie. Transalp 650, wkręcą się normalnie na obroty, jest żwawy na wszystkich biegach ciągnie do końca. Ale jak już na ostatnim biegu dochodzi do 140km/h to nagle jakby mu ktoś odlączył zapłon. I jak będę cały czas trzymał gaz to schodzi do 100km/h i po paru sekundach znów mogę go bujnąć do 140 i tak w koło. Znalazł ktoś w czyn tkwi problem? Jak będę miał chwilę to osobiście będę zaglądał pod zbiornik paliwa.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2517
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Artek »

Ziorko pisze:Odkopie temat. Mam podobnie. Transalp 650, wkręcą się normalnie na obroty, jest żwawy na wszystkich biegach ciągnie do końca. Ale jak już na ostatnim biegu dochodzi do 140km/h to nagle jakby mu ktoś odlączył zapłon. I jak będę cały czas trzymał gaz to schodzi do 100km/h i po paru sekundach znów mogę go bujnąć do 140 i tak w koło. Znalazł ktoś w czyn tkwi problem? Jak będę miał chwilę to osobiście będę zaglądał pod zbiornik paliwa.
1.Załóż kroplówkę i się przejedź. Z kroplówką. Wiem, że źle to brzmi ale wyeliminujesz zasilanie gaźników.
2.Pod zaworkiem wysokości poziomu paliwa masz siatkowy filtr paliwa(pod każdym jeden, czyli 2 szt.) Wyciągnij i sprawdź drożność przewodów zasilających gaźnik w paliwo.
Dominator.
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: mallory »

Stawiam na 70%, że moduł.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2517
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Artek »

mallory pisze:Stawiam na 70%, że moduł.
W 650-ce? :cool:
Dominator.
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: mallory »

Artek pisze:
mallory pisze:Stawiam na 70%, że moduł.
W 650-ce? :cool:
Ok. Tak widzę w podpisie usera, że 650 - w takim razie nie wypowiadam się, nie maiłem, nie jeździłem....
Janek-2004
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dębowiec

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Janek-2004 »

Ziorko pisze:Odkopie temat. Mam podobnie. Transalp 650, wkręcą się normalnie na obroty, jest żwawy na wszystkich biegach ciągnie do końca. Ale jak już na ostatnim biegu dochodzi do 140km/h to nagle jakby mu ktoś odlączył zapłon. I jak będę cały czas trzymał gaz to schodzi do 100km/h i po paru sekundach znów mogę go bujnąć do 140 i tak w koło. Znalazł ktoś w czyn tkwi problem? Jak będę miał chwilę to osobiście będę zaglądał pod zbiornik paliwa.

Właśnie odebrałem trampka z duzego przegladu: olej I filter w silniku, olej w lagach, czyszczenie i regulacja gaźników ora wymiana membrany, wymiana plynu chłodniczego.
Problem jaki odkryłem przy powrocie to na 4 biegu nie wejdzie wyżej niż 4500 a na 5 biegu nawet niżej.
Zaczyna dziwnie wibrować. Przy starcie 1,2,3 jest ok. Podobnie na luzie, można odkręcić do 8000 obrotów I wchodzi jak dzikus.
Rozmawiałem już z gościem i popatrzy co tam nie halo. Chciałem Was zapytać na co to wskazuje?
Janek-2004
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dębowiec

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Janek-2004 »

Janek-2004 pisze:
Ziorko pisze:Odkopie temat. Mam podobnie. Transalp 650, wkręcą się normalnie na obroty, jest żwawy na wszystkich biegach ciągnie do końca. Ale jak już na ostatnim biegu dochodzi do 140km/h to nagle jakby mu ktoś odlączył zapłon. I jak będę cały czas trzymał gaz to schodzi do 100km/h i po paru sekundach znów mogę go bujnąć do 140 i tak w koło. Znalazł ktoś w czyn tkwi problem? Jak będę miał chwilę to osobiście będę zaglądał pod zbiornik paliwa.

Właśnie odebrałem trampka z duzego przegladu: olej I filter w silniku, olej w lagach, czyszczenie i regulacja gaźników ora wymiana membrany, wymiana plynu chłodniczego.
Problem jaki odkryłem przy powrocie to na 4 biegu nie wejdzie wyżej niż 4500 a na 5 biegu nawet niżej.
Zaczyna dziwnie wibrować. Przy starcie 1,2,3 jest ok. Podobnie na luzie, można odkręcić do 8000 obrotów I wchodzi jak dzikus.
Rozmawiałem już z gościem i popatrzy co tam nie halo. Chciałem Was zapytać na co to wskazuje?

Ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem że na wysokich biegach nie ciagnie?
Cynciu
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1285
Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Cynciu »

Odpowiedź praktycznie dla wszystkich. Odkręćcie korek paliwa i przejedźcie się. Zakładam, że problem jest w odpowietrzeniu zbiornika.
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
Janek-2004
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dębowiec

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Janek-2004 »

To czemu w takim układzie nic mu nie dzieje się np na pierwszych biegach? Można pałować ile bozia dała.
Cynciu
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1285
Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Cynciu »

Najpierw sprawdź.
Wysokie biegi, większe obciążenie, duże zapotrzebowanie na paliwo. Drugi w kolejności jest filtr paliwa jeśli jest założony. ( ten w kraniku też do czyszczenia).
Objawy ewidentnie wskazują na braki paliwa. Oczywiście wg mnie.
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
Janek-2004
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dębowiec

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Janek-2004 »

dzięki Cynciu, to brzmi przekonywająco. Najpewniej jest jak piszesz. Dam znać po weryfikacji motka
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: ostry »

Cynciu pisze:Najpierw sprawdź.
Wysokie biegi, większe obciążenie, duże zapotrzebowanie na paliwo. Drugi w kolejności jest filtr paliwa jeśli jest założony. ( ten w kraniku też do czyszczenia).
Objawy ewidentnie wskazują na braki paliwa. Oczywiście wg mnie.
Czyli Janek tak jak gadaliśmy rano, wszystko na to wskazuje że paliwa mu braknie. Cynciu dobrze prawi :thumbsup: .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Ziorko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 13.01.2019, 14:46
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Ziorko »

Jeszcze nie sprawdzałem, ale też mi się wydaje że brakuje mu paliwa. Tylko jak zapytałem na Facebooku w grupie i podpowiedziałem że motocykl zachowuję się jakby miał braki w paliwie to wszyscy od razu napisali "membrana" :D jak odepne wężyk podciśnienia i paliwa od kranika to paliwo nie poleci z niego?
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Solidworks »

Ziorko pisze:Jeszcze nie sprawdzałem, ale też mi się wydaje że brakuje mu paliwa. Tylko jak zapytałem na Facebooku w grupie i podpowiedziałem że motocykl zachowuję się jakby miał braki w paliwie to wszyscy od razu napisali "membrana" :D jak odepne wężyk podciśnienia i paliwa od kranika to paliwo nie poleci z niego?
Jak sama nazwa wskazuje. Zrób podciśnienie ustami małego dla wężyka i poleci benzyna. Zalejesz moto jak bak masz na ramie. Nic nie robisz z wężykiem to swobodnie możesz zdjąć zbiornik (oczywiście piszę o 650).
Chłopaki mają rację na 90 albo brak odpowietrzenia, albo z innego powodu (filtry) nie ma dostatecznej ilości paliwa.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Ziorko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 13.01.2019, 14:46
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Ziorko »

Czyli wypinam obydwa wężyki od kranika ściągam zbiornik bez problemu, nic nie poleci. Będę miał chwilę to sprawdzę to i dam znać po wszystkim.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Solidworks »

Ziorko pisze:Czyli wypinam obydwa wężyki od kranika ściągam zbiornik bez problemu, nic nie poleci. Będę miał chwilę to sprawdzę to i dam znać po wszystkim.
Poleci ze zładu rurki łączącej gaźniki ze zbiornikiem, ale to oczywiste.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Janek-2004
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dębowiec

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Janek-2004 »

Cynciu pisze:Odpowiedź praktycznie dla wszystkich. Odkręćcie korek paliwa i przejedźcie się. Zakładam, że problem jest w odpowietrzeniu zbiornika.
Brawo TY :smile:

Rzeczywiście problem był jednak w zapchanej rurce odpowietrzającej - jakiś glut coś a'la guma się tam dostało i uziemiło mojego "Boeinga Maxa".
Ale po wgraniu nowego softu (wyciągnięciu gluta) znowu lata ako se patrzi
Dzięki Cynciu - odrobię w polu :grin:
Cynciu
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1285
Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Spadek obrotów i prędkości po 130-140

Post autor: Cynciu »

Brawo Ty. Ważne, że możesz śmigać.
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości