Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Cześć!
Trochę czasu minęło, sprzęt udało się poskładać, objeździć i wyciągnąć wnioski
Szczegółowy zakres prac/ wymienionych części opiszę niebawem.
Większość patrząc na zakres zmian zada sobie pytanie - czy było warto? Odpowiadam - było warto w 100%
Motocykl pozbył się rdzy, przeszedł gruntowny serwis i konserwację wszystkiego co było możliwe. Zniwelowano największą wadę tego modelu, jakim jest gumowe zawieszenie. Dla mnie ważna była też wysokość motocykla i komfort podróżowania.
Jeżeli kogoś interesują szczegóły poszczególnych prac - zachęcam do zadawania pytań!
Tymczasem wygląda to tak:
Pozdrawiam!
Trochę czasu minęło, sprzęt udało się poskładać, objeździć i wyciągnąć wnioski
Szczegółowy zakres prac/ wymienionych części opiszę niebawem.
Większość patrząc na zakres zmian zada sobie pytanie - czy było warto? Odpowiadam - było warto w 100%
Motocykl pozbył się rdzy, przeszedł gruntowny serwis i konserwację wszystkiego co było możliwe. Zniwelowano największą wadę tego modelu, jakim jest gumowe zawieszenie. Dla mnie ważna była też wysokość motocykla i komfort podróżowania.
Jeżeli kogoś interesują szczegóły poszczególnych prac - zachęcam do zadawania pytań!
Tymczasem wygląda to tak:
Pozdrawiam!
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Obiecane krótkie podsumowanie zmian:
Silnik:
-wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
-regulacja zaworów
-wymiana świec
-zmiana gaźników na gaźniki z XL650
-wydech Leo Vince
-kolektor malowany na czarny mat
-wymiana filtrów, oleju + filtry, płyn chłodniczy i hamulcowy
-wymiana sprzęgła EBC
Napęd:
-zębatka przód OEM wklejona na wałek + forumowe zabezpieczenie wałka
-łańcuch przedłużony do 122 ogniw
-aluminiowa osłona łańcucha
Zawieszenie przód, hamulce:
-przód zawieszenie Husqvarna TE610 Marzocchi Shiver 45 mm
-olej w lagach 15W
-półki + sztyca Husqvarna
-koło przód Husqvarna
-zacisk Brembo + nowe klocki
Zawieszenie tył, hamulce:
-wahacz Africa Twin RD07
-kiwaczka Africa Twin RD07
-tuleje poliamidowe w kościach
-amortyzator Ricor USA
-jarzmo zacisku RD03
-pompa hamulcowa RD03
-nowe klocki
Nadwozie:
-gmole Hepco&Becker
-aluminiowa słona silnika SW-Motech
-wysoki błotnik Husqvarna
-stelaże po kufry boczne
-kufer tył
-obicie kanapy
-zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie ramy
-folia na plastikach własnego projektu
-przedłużona i poszerzona stopka boczna
Elektryka:
-dodatkowa instalacja elektryczna
-gniazdo USB oraz zapalniczki
-halogeny na gmole
-licznik akcesoryjny - kopia Koso RX2n
Silnik:
-wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
-regulacja zaworów
-wymiana świec
-zmiana gaźników na gaźniki z XL650
-wydech Leo Vince
-kolektor malowany na czarny mat
-wymiana filtrów, oleju + filtry, płyn chłodniczy i hamulcowy
-wymiana sprzęgła EBC
Napęd:
-zębatka przód OEM wklejona na wałek + forumowe zabezpieczenie wałka
-łańcuch przedłużony do 122 ogniw
-aluminiowa osłona łańcucha
Zawieszenie przód, hamulce:
-przód zawieszenie Husqvarna TE610 Marzocchi Shiver 45 mm
-olej w lagach 15W
-półki + sztyca Husqvarna
-koło przód Husqvarna
-zacisk Brembo + nowe klocki
Zawieszenie tył, hamulce:
-wahacz Africa Twin RD07
-kiwaczka Africa Twin RD07
-tuleje poliamidowe w kościach
-amortyzator Ricor USA
-jarzmo zacisku RD03
-pompa hamulcowa RD03
-nowe klocki
Nadwozie:
-gmole Hepco&Becker
-aluminiowa słona silnika SW-Motech
-wysoki błotnik Husqvarna
-stelaże po kufry boczne
-kufer tył
-obicie kanapy
-zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie ramy
-folia na plastikach własnego projektu
-przedłużona i poszerzona stopka boczna
Elektryka:
-dodatkowa instalacja elektryczna
-gniazdo USB oraz zapalniczki
-halogeny na gmole
-licznik akcesoryjny - kopia Koso RX2n
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5562
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Czy nie.wlacza Ci się wcześniej wiatrak na.chlodnicy ?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Cześć,wojtekk pisze:Czy nie.wlacza Ci się wcześniej wiatrak na.chlodnicy ?
Nie zauważyłem aby włączał się wcześniej. Ciężko to ocenić bo nie mam zbytnio porównania...
A dlaczego miałby się grzać bardziej, z uwagi na powierzchnię nowego błotnika która przepuszcza mniej powietrza?
Pzdr
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5562
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Tak. MIałem taki problem właśnie, że wysoki błotnik zasłonił chłodnicę. Wyjściem była kolejna przeróbka. Przód wysoki i fragment niski. Po środku pełen przelot. Ale... to był inny motocykl, więc pytałem z ciekawości, jak to jest w TA. Powodzenia! Przeróbki, finalny produkt super!
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Będę monitorował, póki co nie widzę wpływuwojtekk pisze:Tak. MIałem taki problem właśnie, że wysoki błotnik zasłonił chłodnicę. Wyjściem była kolejna przeróbka. Przód wysoki i fragment niski. Po środku pełen przelot. Ale... to był inny motocykl, więc pytałem z ciekawości, jak to jest w TA. Powodzenia! Przeróbki, finalny produkt super!
Dzięki!
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Bardzo fajnie oklejony. Widać ogrom pracy, jaką włożyłeś w ten motocykl.
Niech służy!
Niech służy!
Dominator.
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Zawieszenie to zmiana na plus. Jednak ciulowato to wygląda z ori plastikami...
Jak przejrzałem zdjęcia to ten motocykl był agonia... ramę mogłeś dać do piaskowania i malowania proszkowego. Wyszłoby ze 200zł, ale efekt raz, że lepszy, dwa że trwalsze byłoby to.
Jak spalanie na tych gaźnikach?
Jak przejrzałem zdjęcia to ten motocykl był agonia... ramę mogłeś dać do piaskowania i malowania proszkowego. Wyszłoby ze 200zł, ale efekt raz, że lepszy, dwa że trwalsze byłoby to.
Jak spalanie na tych gaźnikach?
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
No wygląd full crossa to to nie jestazure pisze:Zawieszenie to zmiana na plus. Jednak ciulowato to wygląda z ori plastikami...
Jak przejrzałem zdjęcia to ten motocykl był agonia... ramę mogłeś dać do piaskowania i malowania proszkowego. Wyszłoby ze 200zł, ale efekt raz, że lepszy, dwa że trwalsze byłoby to.
Jak spalanie na tych gaźnikach?
Malowanie ramy wyszło przypadkiem. Miały być tylko zaprawki, później pomyliłem kolor i trzeba było malować resztę. W przyszłą zimę też coś trzeba robić
Spalanie bez zmian w stosunku do serii, dysze zostały przełożone z XL600. Poza dyszami i kilkoma szczegółami to te same gaźniki!
Pzdr
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Witam wszystkich,
W projekcie pojawił się nowy element - silnik od TA650
Procedura znana na Forum i szeroko opisywana, jednak jakby ktoś miał pytania - zapraszam.
Po swapie nie zauważyłem problemów, poza regulacją gaźników. Gaźniki pochodzą od TA650, zatem rozmiar dysz odpowiedni. Gaźniki wyczyszczone, wszystko drożne, membrany główne jak i Air Cut całe.
Efekt jest taki, że odkręcając manetkę do końca na 4-5 biegu od 4000 obrotów motocykl zamiast płynnie przyspieszać, zaczyna delikatnie przerywać.
Robiłem synchronizację gaźników, regulacja składu do czasu zakończenia wzrastania obrotów i nic. Króćce całe, wykluczam lewego powietrza. Przepływ z zbiornika również płynny. Linki ssania w porządku, nie zawieszają się.
Poniżej załączam zdjęcia świec - jak na moje - za mało paliwa (szczególnie zdjęcie 2 - tylni cylinder)?
Pozdrawiam
Damian
W projekcie pojawił się nowy element - silnik od TA650
Procedura znana na Forum i szeroko opisywana, jednak jakby ktoś miał pytania - zapraszam.
Po swapie nie zauważyłem problemów, poza regulacją gaźników. Gaźniki pochodzą od TA650, zatem rozmiar dysz odpowiedni. Gaźniki wyczyszczone, wszystko drożne, membrany główne jak i Air Cut całe.
Efekt jest taki, że odkręcając manetkę do końca na 4-5 biegu od 4000 obrotów motocykl zamiast płynnie przyspieszać, zaczyna delikatnie przerywać.
Robiłem synchronizację gaźników, regulacja składu do czasu zakończenia wzrastania obrotów i nic. Króćce całe, wykluczam lewego powietrza. Przepływ z zbiornika również płynny. Linki ssania w porządku, nie zawieszają się.
Poniżej załączam zdjęcia świec - jak na moje - za mało paliwa (szczególnie zdjęcie 2 - tylni cylinder)?
Pozdrawiam
Damian
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Może za mało powietrza? Próbowałeś bez filtra?
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Zapomniałem - filtr nowy. Sprawdzę bez.capri pisze:Może za mało powietrza? Próbowałeś bez filtra?
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
No i sprawa rozwiązana! Po zmianie filtra na stary, motocykl odzyskał moc.dzielus pisze:Zapomniałem - filtr nowy. Sprawdzę bez.capri pisze:Może za mało powietrza? Próbowałeś bez filtra?
Przestrzegam wszystkich przed zakupem jakichkolwiek filtrów firmy MOTOFILTRO MF9121. Użytkowanie ich może skończyć się niemiłą niespodzianką podczas wyprzedzanie, gdzie nagle motocykl zacznie szarpać zamiast jechać od 5 tys obrotów...
Przy okazji pytanie do Was - jakiego producenta filtra warto brać pod uwagę przy zakupie?
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości