napisałem w viewtopic.php?f=107&t=19772&start=40 generalnie słabe opony...HarryLey4x4 pisze:Szukam info , czy ktoś jeździł może na Pirelli Scorpion Trail II w motocyklu bez ABS. Interesuje mnie głównie zachowanie na mokrym asfalcie. Mam w planie wyjazd tylko asflatowy na wiosnę i szukam czegoś co nie będzie kusić do zjazdu z asflatu, a na asflacie będzie się super zachowywać w każdych warunkach. Bez kompromisu. Do terenu za to mam inny komplet na inne wyjazdy.
Szukam uniwersalnej opony
- LZIggy
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 45
- Rejestracja: 22.09.2016, 17:21
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Szukam uniwersalnej opony
- miksol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 138
- Rejestracja: 18.04.2016, 13:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Szukam uniwersalnej opony
Jestem po pierwszym przelocie na Metzeler Enuro Sahara 3 z przodu. Pierwsze wrażenie. Na asfalcie opona jak szosowa... idealnie. Po kostce z mitasa jestem w szoku, że trampek nie luzuje już plomb
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Szukam uniwersalnej opony
A jak na mokrym?miksol pisze:Jestem po pierwszym przelocie na Metzeler Enuro Sahara 3 z przodu. Pierwsze wrażenie. Na asfalcie opona jak szosowa... idealnie. Po kostce z mitasa jestem w szoku, że trampek nie luzuje już plomb
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- miksol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 138
- Rejestracja: 18.04.2016, 13:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Szukam uniwersalnej opony
Za mało przelatane... Nie powiem jeszcze...Solidworks pisze:A jak na mokrym?miksol pisze:Jestem po pierwszym przelocie na Metzeler Enuro Sahara 3 z przodu. Pierwsze wrażenie. Na asfalcie opona jak szosowa... idealnie. Po kostce z mitasa jestem w szoku, że trampek nie luzuje już plomb
- Ifko
- naciągacz linek
- Posty: 66
- Rejestracja: 20.06.2015, 23:10
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Szukam uniwersalnej opony
Też mam Metzeler Enuro Sahara 3 z przdu. Na oponce przelatałem ok 6000km z czego 70% asfalt i 30% off (piach, drogi polne, lekkie błoto) bez szaleństw i jak na razie jestem bardzo zadowolony. W ulewnym deszczu zdarzyło mi się zrobić raz ok 200km, nie miałem żadnych uślizgów a maszyna prowadziła się pewnie i tak też się czułem.
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Szukam uniwersalnej opony
Pisałem już wcześniej w wątku - Sahary fajna guma są. Robi na szutrowych ścieżkach, na czornym i na mokrym tez jest ok. Jedyny jej minus to cena.
Wytapatalkowane
Wytapatalkowane
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- miksol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 138
- Rejestracja: 18.04.2016, 13:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Szukam uniwersalnej opony
Ja kupiłem jak za darmo od kolegi z naszego forum. Po wskoczeniu z kostki Mitasa pierwszy szok to brak trzęsawki i taka właśnie pewność prowadzenia... Pakując się w winkiel nie mam strachu przed uślizgiem przodu...wilq.bb pisze:Pisałem już wcześniej w wątku - Sahary fajna guma są. Robi na szutrowych ścieżkach, na czornym i na mokrym tez jest ok. Jedyny jej minus to cena.
Wytapatalkowane
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 13.11.2016, 14:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Pyskowice
- Kontakt:
Re: Szukam uniwersalnej opony
Kurcze przeczytałem ten temat od tyłu, teraz od początku i głowa mnie boli - mózg mi chyba rośnie albo się wyłączył
czas przejść z Anakee3 i zaczać trochę terenu. Ten legendarny zestaw TKC 80 i E09 trochę mnie przeraził ( szum, deszcz ) a najwięcej jeżdżę po asfalcie szczególnie w tygodniu.
Podrzucie jaką kombinacje na 80% asafalt - wywnioskowałem że raczej kostka odpada a nie za bardzo wiem w jaką np jodełkę wejść
czas przejść z Anakee3 i zaczać trochę terenu. Ten legendarny zestaw TKC 80 i E09 trochę mnie przeraził ( szum, deszcz ) a najwięcej jeżdżę po asfalcie szczególnie w tygodniu.
Podrzucie jaką kombinacje na 80% asafalt - wywnioskowałem że raczej kostka odpada a nie za bardzo wiem w jaką np jodełkę wejść
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Szukam uniwersalnej opony
TKC 70martinoo pisze:Kurcze przeczytałem ten temat od tyłu, teraz od początku i głowa mnie boli - mózg mi chyba rośnie albo się wyłączył
czas przejść z Anakee3 i zaczać trochę terenu. Ten legendarny zestaw TKC 80 i E09 trochę mnie przeraził ( szum, deszcz ) a najwięcej jeżdżę po asfalcie szczególnie w tygodniu.
Podrzucie jaką kombinacje na 80% asafalt - wywnioskowałem że raczej kostka odpada a nie za bardzo wiem w jaką np jodełkę wejść
Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 13.11.2016, 14:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Pyskowice
- Kontakt:
Re: Szukam uniwersalnej opony
Mówicie o kompletach czy jakieś kombinacje przód tył?
-
- naciągacz linek
- Posty: 69
- Rejestracja: 06.08.2013, 12:44
- Mój motocykl: XL600V
Re: Szukam uniwersalnej opony
komplet michelin sirac wydają się być dość ciekawym wyborem do takiej jazdy
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Szukam uniwersalnej opony
A ja napiszę inaczej - jak chcesz mieć w 80% komfort na asfalcie, to nie będziesz miał pewności w pozostałych 20% poza asfaltem.
Opcja TKC70 - mam i jeżdżę, nada się w lekki, suchy teren "od biedy". Przejedzie, ale to nie jest opcja na rozpoczęcie przygody ze zjazdem z asfaltu. Michelin Sirac wydaje się podobną oponą.
Opcja Heidenau Scout - wydają się mocniej terenowe ( w zasadzie to "szutrowe"), mógłbyś się tym zainteresować. To opcja pośrednia.
Jednak, jeśli na serio zamierzasz zjechać z asfaltu, tj. przejechać jakieś błotko, coś mokrego, nieco piachu i nie srać przy tym po gaciach (nie znam poziomu Twoich umiejetności, piszę z perspektywy raczej początkującego) to zainwestuj w zestaw typu TKC80/E09 lub inne polecane przez kolegów i pogódź się z pogorszeniem komfortu na asfalcie. Nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka, a do normalnej jazdy po asfalcie, nawet mokrym, taki zestaw się nada i zaskakująco szybko można się przyzwyczaić. Na pewno łatwiej niż do leżenia pod własnym motocyklem gdzieś w lesie . Słowem- zależnie od Twoich potrzeb, konieczny może być kompromis.
Tak na marginesie, nawet te ostatnie opony nie są ściśle terenowe - dla laika kostka to kostka, ale to nadal są opony w niezbyt ciężki teren. Moim zdaniem akurat w taki, w jaki warto się Trampkiem zapuszczać.
Opcja TKC70 - mam i jeżdżę, nada się w lekki, suchy teren "od biedy". Przejedzie, ale to nie jest opcja na rozpoczęcie przygody ze zjazdem z asfaltu. Michelin Sirac wydaje się podobną oponą.
Opcja Heidenau Scout - wydają się mocniej terenowe ( w zasadzie to "szutrowe"), mógłbyś się tym zainteresować. To opcja pośrednia.
Jednak, jeśli na serio zamierzasz zjechać z asfaltu, tj. przejechać jakieś błotko, coś mokrego, nieco piachu i nie srać przy tym po gaciach (nie znam poziomu Twoich umiejetności, piszę z perspektywy raczej początkującego) to zainwestuj w zestaw typu TKC80/E09 lub inne polecane przez kolegów i pogódź się z pogorszeniem komfortu na asfalcie. Nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka, a do normalnej jazdy po asfalcie, nawet mokrym, taki zestaw się nada i zaskakująco szybko można się przyzwyczaić. Na pewno łatwiej niż do leżenia pod własnym motocyklem gdzieś w lesie . Słowem- zależnie od Twoich potrzeb, konieczny może być kompromis.
Tak na marginesie, nawet te ostatnie opony nie są ściśle terenowe - dla laika kostka to kostka, ale to nadal są opony w niezbyt ciężki teren. Moim zdaniem akurat w taki, w jaki warto się Trampkiem zapuszczać.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Szukam uniwersalnej opony
Kiedyś przed wyjazdem do Albanii założyłem na tył nowego K60 Scouta a na przód TKC80. Wcześniej na nasze wycieczki corss country miałem założoną z tyłu C02 a z przodu jakąś rzadką kostkę, coś jak C15 Mitasa. Przed wyjazdem wybrałem się na wycieczkę, żeby sprawdzi ten nowy zestaw i byłem pozytywnie zaskoczony. O ile TKC 80 w piachu sporo ustępowało tej rzadkiej kostce i trzeba było bardziej pilnować kierownicy o tyle K60 scout z tyłu robił podobną robotę jak zużyta w 50% C02. Na piachu naprawdę dawała dobrą siłę napędową. Sytuacja znacznie się pogorszyła po powrocie z Albanii, kiedy K60 był już zjechany w 50% i jazda z jakimś bagażem po polnych, piaszczystych drogach to już była walka...
Jazda na C02 z tyłu na asfalcie to już inna historia. Na początku jest dziwnie, nie ma płynnego pochylania się w zakrętach tylko czuć jak przeskakuje na kolejne kostki. Jak już się trochę zużyje jest lepiej, łagodniej wchodzi się w zakręty. TO wszystko oczywiście na suchym asfalcie. Jak jest mokro to mająć z tyłu C02 jeżdżę "na kwadratowo". Zero mocnych przyśpieszeń, zero składania się w zakrętach, i jak najmniej hamowania tyłem. Coś za coś. Ogólnie na C02 szybciej jeżdżę po szutrach niż po asfalcie (wilgotnym). Ale w końcu C02 ma robić robotę w terenie i tylko dotoczyć się po asfalcie do tego terenu. Gdybym codziennie dojeżdżał do pracy a w weekendy zjeżdżał z asfaltów nie robił bym tego z C02.
Jazda na C02 z tyłu na asfalcie to już inna historia. Na początku jest dziwnie, nie ma płynnego pochylania się w zakrętach tylko czuć jak przeskakuje na kolejne kostki. Jak już się trochę zużyje jest lepiej, łagodniej wchodzi się w zakręty. TO wszystko oczywiście na suchym asfalcie. Jak jest mokro to mająć z tyłu C02 jeżdżę "na kwadratowo". Zero mocnych przyśpieszeń, zero składania się w zakrętach, i jak najmniej hamowania tyłem. Coś za coś. Ogólnie na C02 szybciej jeżdżę po szutrach niż po asfalcie (wilgotnym). Ale w końcu C02 ma robić robotę w terenie i tylko dotoczyć się po asfalcie do tego terenu. Gdybym codziennie dojeżdżał do pracy a w weekendy zjeżdżał z asfaltów nie robił bym tego z C02.
Biedron
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Szukam uniwersalnej opony
Mam obie ostatnie. Jeździ się dobrze choć dopiero z 4kkm nakręcone. Obie mają po 11mm bierznika. Tył zszedł o 2mm już. Szuter fajnie jak równy, na piachu przód czasem niestabilnie, na twardym 150kmh z kuframi no problemo. Tyle że w takim zestawie :
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 13.11.2016, 14:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Pyskowice
- Kontakt:
Re: Szukam uniwersalnej opony
Dzięki za pomoc. Porady wasze są bezcenne i widać wszystko poparte doświadczeniem. S
próbuje tych k60 scout. Powiedzcie one tylko występują w wersji TL? - zakładam że w wersji TT łatwiej by się samemu zmieniało
próbuje tych k60 scout. Powiedzcie one tylko występują w wersji TL? - zakładam że w wersji TT łatwiej by się samemu zmieniało
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Szukam uniwersalnej opony
Odpowiem dyplomatycznie
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 13.11.2016, 14:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Pyskowice
- Kontakt:
Re: Szukam uniwersalnej opony
Upss teraz widze swoje idiotyczne pytanie
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Szukam uniwersalnej opony
Spróbuj kombinacji K60 Scout tył i Metzeler Sahara 3 przód. K60 przednia jest fajna na suchym, ale w ciężkim motocyklu nie zdaje egzaminu jak się zrobi mokro, bo nie trzyma zbyt pewnie. Niby różnica w bieżniku jest niewielka w porównaniu do Sahary, ale właśnie ta różnica robi robotę.
Tył K60 Scout daje radę, choć w prawdziwy off to się nie nadaje.
Każda opona "uniwersalna" to kompromis. Dojdziesz do tego sam, po przetestowaniu kilku typów i przejechaniu kilu tyś km.
Tył K60 Scout daje radę, choć w prawdziwy off to się nie nadaje.
Każda opona "uniwersalna" to kompromis. Dojdziesz do tego sam, po przetestowaniu kilku typów i przejechaniu kilu tyś km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości