DR650SE w wersji SUV :-)
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
DR650SE w wersji SUV :-)
.... czyli Suzuki XF650 Freewind.
Trochę przypadkiem a trochę nie - zagościł w moim garażu jakieś 2-3 tygodnie temu. WR-ce było nieco samotnie a i średnio chciała robić kilometry po czarnym.
Rzędowe czterocylindrowe silniki to jednak nie moja bajka, V2 Transalpa znam na tyle że już nie chcę i nie potrzebuję (choć bardzo cenię) bo wymyślono V-Stroma i jego genialny piec, a zatem nieco przypadkiem a nieco celowo zakupiłem motorek mało popularny, niezbyt ceniony i można powiedzieć niewiadomojaki. Do tego miał być koniecznie relatywnie tani - 5-6tys maks. TomekV4 akurat miał taki na stanie
Niebawem wrzucę jakieś fotki i parę słów, może ktoś się przekona do tej mało popularnej u nas (ale bardzo np w niemcowni) maszyny z silnikiem z DR650SE a podwoziem gdzieś pomiędzy Trampkiem a VStromem przy masie 160kg na sucho
foto poglądowe:
Mój podobny tylko w mniej ciekawej kolorystyce
Pozdrawiam
zimny
Trochę przypadkiem a trochę nie - zagościł w moim garażu jakieś 2-3 tygodnie temu. WR-ce było nieco samotnie a i średnio chciała robić kilometry po czarnym.
Rzędowe czterocylindrowe silniki to jednak nie moja bajka, V2 Transalpa znam na tyle że już nie chcę i nie potrzebuję (choć bardzo cenię) bo wymyślono V-Stroma i jego genialny piec, a zatem nieco przypadkiem a nieco celowo zakupiłem motorek mało popularny, niezbyt ceniony i można powiedzieć niewiadomojaki. Do tego miał być koniecznie relatywnie tani - 5-6tys maks. TomekV4 akurat miał taki na stanie
Niebawem wrzucę jakieś fotki i parę słów, może ktoś się przekona do tej mało popularnej u nas (ale bardzo np w niemcowni) maszyny z silnikiem z DR650SE a podwoziem gdzieś pomiędzy Trampkiem a VStromem przy masie 160kg na sucho
foto poglądowe:
Mój podobny tylko w mniej ciekawej kolorystyce
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- rekrut2
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 11.01.2017, 12:45
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Olsztyn-Wadąg
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Też brałem taki pod uwagę , zanim kupiłem tramposza lecz taki jakiś bezpłciowy wydawał się mi ten fredzio :P
Jak wrażenia z jazdy?
Jak wrażenia z jazdy?
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Też brałem toto pod uwagę, głównie ze względu na cenę. Ale jak wyczytałem na forum, że lubi często gasnąć, zwłaszcza na zakrętach, to mi się odechciało.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Wygląd... cóż, jest taki a nie inny. Może się podobać lub nie. Mi np. podoba się bardziej wizualnie niż Trampek 600, a mniej niż 650
Co do jazdy - na razie tylko zapoznawczo. Dzielność terenowa to moim zdaniem coś jak transalp 700 (prześwit, koło 19 cali, skoki zawiechy po 170mm). Na zwykłe szutry wystarczy. Przy czym, motocykl jest naprawdę lekki i ma nisko środek ciężkości (plastikowy lekki bak jako ciekawostka). Na moje jakieś 30kg lżejszy od Trampka na pewno. Przykładowo z netu Fredek w lekkim terenie:
Prowadzenie na czarnym - mamy tu całkiem mocną ramę, przednie lagi 43mm z solidną blachą łączącą która zapobiega skręcaniu lag i usztywnia, wahacz aluminiowy i amor tył zbyt miękki zasadniczo ale z regulacją tłumienia. Na moją znajomość transalpów to na asfalcie takiej pewności prowadzenia nie zapewnia ani 650-tka ani tym bardziej 600-tka. Nie wiem jak 700, nie jeździłem.
Zresztą, nie pochwalam takiej jazdy ale nie wiem czy trampkiem możaby tak ogarniać, ja przynajmniej bym się nie odważył:
Absolutnie nie zostałem automatycznie fanem tego motocykla, nie uważam że ogólnie jest lepszy od trampka ale ma sporo zalet i charakterny silnik. Poręczność i lekkość prowadzenia tej maszynki jest dla mnie zjawiskowa (masa i mały rostaw osi + podwozie). Minus to że prędkości użyteczne to tak do 120-130, wtedy już wieje znacznie i z racji lekkości maszyny trochę mniej pewnie się prowadzi.
Silnik to osobny temat, singiel który bardzo mnie zaskoczył i dynamiką i kulturą pracy - na plus. Dostęp serwisowy do np. gaźników jest całkiem logiczny o czym już się przekonałem
Co do gaśnięcia - na razie zrobiłem 150km i nie odnotowałem. Myślę że jak ktoś ma parcha który jest niewyregulowany i zapuszczony (o tym później bo miałem spore przejścia w tym temacie) to coś się może zdarzyć. Są tu dwie świece na garnek, stąd wydaje mi się to mało typowe. Trudniejsze są dwa równoległe gaźniki podciśnieniowe Mikuni (główna róznica w stosunku do DR650SE).
Pozdrawiam
zimny
Co do jazdy - na razie tylko zapoznawczo. Dzielność terenowa to moim zdaniem coś jak transalp 700 (prześwit, koło 19 cali, skoki zawiechy po 170mm). Na zwykłe szutry wystarczy. Przy czym, motocykl jest naprawdę lekki i ma nisko środek ciężkości (plastikowy lekki bak jako ciekawostka). Na moje jakieś 30kg lżejszy od Trampka na pewno. Przykładowo z netu Fredek w lekkim terenie:
Prowadzenie na czarnym - mamy tu całkiem mocną ramę, przednie lagi 43mm z solidną blachą łączącą która zapobiega skręcaniu lag i usztywnia, wahacz aluminiowy i amor tył zbyt miękki zasadniczo ale z regulacją tłumienia. Na moją znajomość transalpów to na asfalcie takiej pewności prowadzenia nie zapewnia ani 650-tka ani tym bardziej 600-tka. Nie wiem jak 700, nie jeździłem.
Zresztą, nie pochwalam takiej jazdy ale nie wiem czy trampkiem możaby tak ogarniać, ja przynajmniej bym się nie odważył:
Absolutnie nie zostałem automatycznie fanem tego motocykla, nie uważam że ogólnie jest lepszy od trampka ale ma sporo zalet i charakterny silnik. Poręczność i lekkość prowadzenia tej maszynki jest dla mnie zjawiskowa (masa i mały rostaw osi + podwozie). Minus to że prędkości użyteczne to tak do 120-130, wtedy już wieje znacznie i z racji lekkości maszyny trochę mniej pewnie się prowadzi.
Silnik to osobny temat, singiel który bardzo mnie zaskoczył i dynamiką i kulturą pracy - na plus. Dostęp serwisowy do np. gaźników jest całkiem logiczny o czym już się przekonałem
Co do gaśnięcia - na razie zrobiłem 150km i nie odnotowałem. Myślę że jak ktoś ma parcha który jest niewyregulowany i zapuszczony (o tym później bo miałem spore przejścia w tym temacie) to coś się może zdarzyć. Są tu dwie świece na garnek, stąd wydaje mi się to mało typowe. Trudniejsze są dwa równoległe gaźniki podciśnieniowe Mikuni (główna róznica w stosunku do DR650SE).
Pozdrawiam
zimny
Ostatnio zmieniony 19.06.2017, 08:22 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5564
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Pisz Marcinie! bardzo jestem ciekaw!
Serio z tego powodu nie kupiłeś? Wyobrażasz sobie taką wadę fabryczną?
KrzysieG pisze:Też brałem toto pod uwagę, głównie ze względu na cenę. Ale jak wyczytałem na forum, że lubi często gasnąć, zwłaszcza na zakrętach, to mi się odechciało.
Serio z tego powodu nie kupiłeś? Wyobrażasz sobie taką wadę fabryczną?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
To i tak lepiej niż w XTZ 660-jeden mechaniczny i jeden podciśnieniowyzimny pisze: Trudniejsze są dwa równoległe gaźniki podciśnieniowe Mikuni (główna róznica w stosunku do DR650SE).
Jak gaśnie to podstawowe regulacje-gaźniki,zawory,zasilanie w paliwo,tudzież sprawdzenie łańcuszka rozrządu.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Miałeś rację Wojtku co do silnika DR-SE. Jest naprawdę fajny a jakie ma kopyto od samego dołu. Po tym jak jeździ we Freewindzie domyślam się że w DeeRce musi być bajka! Przy czym porównuję z XT600 które jednak jest odczuwalnie słabsze.
A co do gaźników w XT600Zto faktycznie, Yamahowski YIDS to ciężki temat do regulacji - po dwóch miesiącach wyciągałem je i wkładałem do Tenerki w 25 minut Ale na koniec działały całkiem sensownie acz i tak nie miałem do nich zaufania.
A co do gaźników w XT600Zto faktycznie, Yamahowski YIDS to ciężki temat do regulacji - po dwóch miesiącach wyciągałem je i wkładałem do Tenerki w 25 minut Ale na koniec działały całkiem sensownie acz i tak nie miałem do nich zaufania.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5564
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Ja zmieniłem z tyłu na większą zębatkę więc ma jeszcze większe kopyto. Zamierzam zmienić przód na mniejsze, aby jeszcze zwiększyć i odciążyć jedynkę. mam wrażenie, że jest zbyt długa (w terenie). Na plus: spalanie. Jak nie kręcić: bardzo dobre wyniki
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Jeżdżę sobie Fredkiem i nie mogę się nadziwić jak bardzo niedoceniany to motocykl, szczególnie jak spojrzeć na jego cenę. Owszem - jako singiel ma wiele cech które na asfalcie dla wielu będą nie do przyjęcia. Ale jak polatałem po szutrach to mimo szosowych opon byłem pod wrażeniem jak to jedzie, głównie ze względu na dużo niższą niż w TA masę oraz charakterny silnik z baaardzo fajnym momentem obrotowym. Tym bardziej rozumiem miłośników DR650SE
Niebawem coś więcej w temacie
Jedno jest pewne - ta maszyna jeździ dużo lepiej niż wygląda.
Niebawem coś więcej w temacie
Jedno jest pewne - ta maszyna jeździ dużo lepiej niż wygląda.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Powiem Ci Zimny że przez twoje posty o zmianach motocykla chyba i mnie się to udzieliło
Mam DLa który jest świetnym motocyklem do podróżowania, z tym że ja przy dziecku nie mam na to czasu a i żona nie pozwala ;( i szlag mnie trafia że stoi i się marnuje (2500 km od marca).
Taki freewind za 1/4 lub 1/3 wartości mojego moto jakby stał to było mniej żal, a i w końcu nie bałbym się terenu bo motocykla za 5-7k jakoś mniej szkoda uszkodzić niż perełki za 20k
Ale z drugiej strony ciężko by było się przesiąść na gorsze moto
Wytapatalkowano
Mam DLa który jest świetnym motocyklem do podróżowania, z tym że ja przy dziecku nie mam na to czasu a i żona nie pozwala ;( i szlag mnie trafia że stoi i się marnuje (2500 km od marca).
Taki freewind za 1/4 lub 1/3 wartości mojego moto jakby stał to było mniej żal, a i w końcu nie bałbym się terenu bo motocykla za 5-7k jakoś mniej szkoda uszkodzić niż perełki za 20k
Ale z drugiej strony ciężko by było się przesiąść na gorsze moto
Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Hawk - jeśli chodzi o zmiany motocykli to nie idź moją drogą Mimo że daje ona wiedzę to jest bardzo kosztowna Masz mega pięknego DL-a i zapewniam Cię że będziesz mocno żałował gdybyś się go pozbył. A jako że ja już kupiłem AL2 w takim stanie jak Twój to tym bardziej niema nikogo godnego kto mógłby Twojego V-Stroma kupić
Ja na chwilę przed narodzinami dziecka sprzedałem moje K5 aby kupić coś typowo w teren - wyszło na to że WR-kę. Zakładałem że nie będę w ogóle jeździł dalej więc tylko lokalne lasy. I żadnego motocykla wcześniej nie żałowałem tak jak tej K5 A z WRką to sam widzisz jak się skończyło - mimo że to świetny sprzęt.
Freewind to coś tak nietypowego że ciężko mi z czymkolwiek porównać. Silnik jak z typowego enduro - singiel z dobrym momentem, idealny na szutry bo można tym i agresywnie jechać i spokojnie pyrkać. Rama najbliższa chyba Transalpowi 650 tylko sztywniejsza. Zawieszenia o nieco mniejszym skoku niż w TA i dużo większej precyzji prowadzenia na czarnym, na szutrach trudno mi jeszcze się wypowiedzieć..lepiej niż w TA na pewno nie jest (mniejsze koło przód i geometria). Ale w kwestiach poręczności jest super - relatywnie niska masa.
Dziś zakładam inną, bardziej crossową kierownicę a niebawem może zostanie obuty w TKC z przodu i Mitasa e09 na tyle albo w K60, to się jeszcze okaże.
Na pewno nie da się z niego zrobić terenowego dzika, to oczywiste. Ale jako lżejsza alternatywa dla Trampka - czemu nie?
Pozdrawiam
zimny
Ja na chwilę przed narodzinami dziecka sprzedałem moje K5 aby kupić coś typowo w teren - wyszło na to że WR-kę. Zakładałem że nie będę w ogóle jeździł dalej więc tylko lokalne lasy. I żadnego motocykla wcześniej nie żałowałem tak jak tej K5 A z WRką to sam widzisz jak się skończyło - mimo że to świetny sprzęt.
Freewind to coś tak nietypowego że ciężko mi z czymkolwiek porównać. Silnik jak z typowego enduro - singiel z dobrym momentem, idealny na szutry bo można tym i agresywnie jechać i spokojnie pyrkać. Rama najbliższa chyba Transalpowi 650 tylko sztywniejsza. Zawieszenia o nieco mniejszym skoku niż w TA i dużo większej precyzji prowadzenia na czarnym, na szutrach trudno mi jeszcze się wypowiedzieć..lepiej niż w TA na pewno nie jest (mniejsze koło przód i geometria). Ale w kwestiach poręczności jest super - relatywnie niska masa.
Dziś zakładam inną, bardziej crossową kierownicę a niebawem może zostanie obuty w TKC z przodu i Mitasa e09 na tyle albo w K60, to się jeszcze okaże.
Na pewno nie da się z niego zrobić terenowego dzika, to oczywiste. Ale jako lżejsza alternatywa dla Trampka - czemu nie?
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- chankrymski
- czyściciel nagaru
- Posty: 536
- Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Krosno
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Zimny... nie próbowałeś jeszcze DRZ-y. Najlepiej w wersji S. Takiej do której nie trzeba dokładać Wszystkie szu try Twoje.....
kilka fotek https://picasaweb.google.com/111734178209127324272
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
- Pedro65
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 36
- Rejestracja: 27.06.2017, 13:15
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Co potrafi Suzuki XF 650 Freewind mona zobaczyć na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=l5wGcgeT8gY
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Chan - przejechałem się ostatnio DRZ-E, fajny sprzęt ale jakoś mnie teraz nie urzekł, ale gdybym swego czasu kupił zamiast WR to możliwe że bym polubił. Ale mając wybór to wolałbym zdecydowanie DR650SE. A jako ze Freewind ma ten sam silnik i ciekawa konstrukcje to mi się podoba.
Jeszcze na lipnych oponach:
Wczoraj dostał sensowniejsza kierownice i kapcie - TKC na przedzie i E09 na tył, od razu poważniej wyglada
Pedro - film z chęcią obejrzę, widać ze XF nie odstaje od TA na takiej trasie a jest znacznie lżejszy
Dziś testy piachowo-leśne Fredka
Jeszcze na lipnych oponach:
Wczoraj dostał sensowniejsza kierownice i kapcie - TKC na przedzie i E09 na tył, od razu poważniej wyglada
Pedro - film z chęcią obejrzę, widać ze XF nie odstaje od TA na takiej trasie a jest znacznie lżejszy
Dziś testy piachowo-leśne Fredka
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Załóż mu gumy na lagi i wysoki błotnik http://photobucket.com/gallery/user/CDA ... Zw==/?ref= <- tutaj wysoki błotnik
To mu doda wyglądu terenowego a i przy planowanym zastosowaniu motocykla z pewnością mu nie zaszkodzi
To mu doda wyglądu terenowego a i przy planowanym zastosowaniu motocykla z pewnością mu nie zaszkodzi
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Hej,
Fredkiem jeżdżę trochę a ostatnio wybrałem się na piachy takie bardziej konkretne - mimo że na zdjęciach wyglada to banalnie. Cóż...
Problem był taki że moja noga zlądowała pod maszyna i generalnie sporo szczęścia było. Nadal odczuwam skutki gleby - nie utrzymałem toru jazdy i jak początkujący... odpuściłem gaz (choć było tam ponad 50kmh). Straty w moto - kilka rys, nic więcej. Dlaczego o tym pisze? W nawiązaniu do historii wojtekk, wiem że będąc sam mogłem mieć trochę mniej farta...
Co do błotnika - zostanie taki jaki jest z jednego powodu - wysoki może i fajnie wyglada ale.. zasłania chłodnice oleju!
Neopren lub gumy na lagi - tak zdecydowanie tak. To jest zasadne.
Z nowości przybył reflektor darkojaka, podwyższenie kierownicy i handbary polisport
Fredkiem jeżdżę trochę a ostatnio wybrałem się na piachy takie bardziej konkretne - mimo że na zdjęciach wyglada to banalnie. Cóż...
Problem był taki że moja noga zlądowała pod maszyna i generalnie sporo szczęścia było. Nadal odczuwam skutki gleby - nie utrzymałem toru jazdy i jak początkujący... odpuściłem gaz (choć było tam ponad 50kmh). Straty w moto - kilka rys, nic więcej. Dlaczego o tym pisze? W nawiązaniu do historii wojtekk, wiem że będąc sam mogłem mieć trochę mniej farta...
Co do błotnika - zostanie taki jaki jest z jednego powodu - wysoki może i fajnie wyglada ale.. zasłania chłodnice oleju!
Neopren lub gumy na lagi - tak zdecydowanie tak. To jest zasadne.
Z nowości przybył reflektor darkojaka, podwyższenie kierownicy i handbary polisport
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- zaczekaj
- przycierający rafki
- Posty: 1199
- Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
Zostaw lepiej sobie Sidi
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
- Pedro65
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 36
- Rejestracja: 27.06.2017, 13:15
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: DR650SE w wersji SUV :-)
[imghttps://www.fotosik.pl/zdjecie/021861a2c80978be][/img]
[imghttps://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5216fdbc49108b][/img]
No i jest rocznik 2002.
[imghttps://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5216fdbc49108b][/img]
No i jest rocznik 2002.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości