Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Ja właśnie przesiadam się na średniego DL-a tj. 650 z trampka 650. Więc jest tak, olej bierze każdy w zależności od prędkości przelotowej, ale najmniej chyba DL. Jaza poza twardym no cóż jeśli jeździsz tak jak piszesz to zarowno DL jak i 700 da radę, ale jak trochę mocniej lubisz poszaleć w offie to tylko TA650, ale ona też najwiecej bedzie palić pb. Do jazdy przelotowej DL lepszy, spokojnie można leciec te 140/150 km/h. Na TA 650 to już ciężkie doswiadczenie. DL-em da się tez coś tam pojeździć poza asfaltem i daje radę ale tak jak zimny napisal po prostu ten motocykl do tego nie prowokuje i jakoś nie zacheca, co nie znaczy, iż nie da rady. Typowych usterek nie ma żaden z tych modeli, a przynajmniej nie są to problemy na masową skalę. Jakbyś się decydował na TA 650 to mój za chwilę bedzie do sprzedania.
DL650A
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Ja w sumie podpisuje się pod tym co napisał Bosman, mamy bardzo podobne spojrzenie na te motocykle
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Hehe to jesciekawe doświadczenie bo wczesniej mialem sporo obaw co do zmiany, ze to juz koniec z lekkim offem itd. Ale teraz po prostu siedzac na DL juz tak mnie nie ciagnie do lasu. Teraz dochodze do wniosku, ze zarowno TA jak i DL srednio nadaja sie do latania w offie to jednak sa ciezkie maszny.
DL650A
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
O wątku pamiętam tylko czasu mało... coś tam już naskrobałem i niebawem zamieszczę.
A Bosman bardzo dobrze mówi - to nie tak że DLem w teren się nie da. Da się, ale ochoty się nie ma na to takiej jak na Trampku..
Pozdrawiam
zimny
A Bosman bardzo dobrze mówi - to nie tak że DLem w teren się nie da. Da się, ale ochoty się nie ma na to takiej jak na Trampku..
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Dziś troszkę poprobowalem szuterkow, poczatek byl mocnym zdziwieniem aby nie powiedzieć szokiem po świeżej przesiadce z trampka...jedno wielkie tropienie węża, ale z kolejnymi minutami bylo coraz lepiej. Zapewne szok wynikał z różnic w ogumieniu na trampku jezdze na sirac a tutaj fabryczne trial wing. Pod koniec bylo juz calkiem ok, aczkolwiek to nie to samo co trampkiem, tak sztywnej mam wrazenie bolesnej dla DLa. Trampek w prowadzeniu jest taki bardziej....hmmm....galaretowaty co daje mu pewna przewage w offie. Na twardym za to bajka jak dla mnie do jazdy w pojedynke mocy jest w sam raz, nawet porownujac do CBF 600 ktory ma 78 KM nie czułem praktycznie żadnej roznicy jednak moment robi swoje.
DL650A
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Co prawda Trampkiem nie zrobiłem dużo bo jakieś 5000km, a DLem dopiero ~120 ale pewnie wniosku mogę wysunąć.
Mocy mam wrażenie jakby było dużo więcej niż te 67KM, DL bardzo chętnie przyśpiesza
Jeśli chodzi o dźwięk pracy silnika jak i wydechu to Trampek był przyjemniejszy dla ucha, piec DL ma pewnie lepszy ale jakoś dźwięk Trampkowego był ładniejszy.
Skrzynia biegów w DLu wygrywa, króciutkie przełożenia jest bardziej precyzyjna niż Trampkowa.
Zawieszenie hmm jak jechałem bo wyboistej drodze (bardzo wyboistej) to mną telepało :/ ta "galaretowatość" jak to Bosman ładnie określił w takich warunkach była zdecydowanie plusem na bardzo dziurawych i kiepskich drogach.
Przejażdżka o ekspresowce, tutaj DL bije na głowę trampka! Nie czuć prędkości i dużo lepsza ochrona przed wiatrem. Pomimo że wczoraj strasznie wiało gdzie na postoju chciało mnie przewrócić zestaw standardowa szyba + średni deflektor w DLu sprawował się zdecydowanie lepiej niż wysoka szyba + wysoki deflektor w Trampku.
Co do wysokości motocykla i pozycji za "kółkiem" mam 183 cm wzrostu 98 kg wagi, w trampku nie Sięgałem pełną stopą do podłoża, w DLu sięgam i czuje że nogi są bardziej zgięte w kolanach. Mam wrażenie że w trampku kierownica była też wyżej, nie wiem czy nie dokupię podwyższenia kierownicy.
Standardowa kanapa w DLu wygodniejsza i szersza niż Trampkowa
To tak na razie wstępne subiektywne obserwacje, jeżdżę jeszcze bardzo zachowawczo bo i syfu na drodze po zimie zostało a i sam nie znam motocykla. Jak będzie cieplej wezmę Suzi na jakieś winkle
Mocy mam wrażenie jakby było dużo więcej niż te 67KM, DL bardzo chętnie przyśpiesza
Jeśli chodzi o dźwięk pracy silnika jak i wydechu to Trampek był przyjemniejszy dla ucha, piec DL ma pewnie lepszy ale jakoś dźwięk Trampkowego był ładniejszy.
Skrzynia biegów w DLu wygrywa, króciutkie przełożenia jest bardziej precyzyjna niż Trampkowa.
Zawieszenie hmm jak jechałem bo wyboistej drodze (bardzo wyboistej) to mną telepało :/ ta "galaretowatość" jak to Bosman ładnie określił w takich warunkach była zdecydowanie plusem na bardzo dziurawych i kiepskich drogach.
Przejażdżka o ekspresowce, tutaj DL bije na głowę trampka! Nie czuć prędkości i dużo lepsza ochrona przed wiatrem. Pomimo że wczoraj strasznie wiało gdzie na postoju chciało mnie przewrócić zestaw standardowa szyba + średni deflektor w DLu sprawował się zdecydowanie lepiej niż wysoka szyba + wysoki deflektor w Trampku.
Co do wysokości motocykla i pozycji za "kółkiem" mam 183 cm wzrostu 98 kg wagi, w trampku nie Sięgałem pełną stopą do podłoża, w DLu sięgam i czuje że nogi są bardziej zgięte w kolanach. Mam wrażenie że w trampku kierownica była też wyżej, nie wiem czy nie dokupię podwyższenia kierownicy.
Standardowa kanapa w DLu wygodniejsza i szersza niż Trampkowa
To tak na razie wstępne subiektywne obserwacje, jeżdżę jeszcze bardzo zachowawczo bo i syfu na drodze po zimie zostało a i sam nie znam motocykla. Jak będzie cieplej wezmę Suzi na jakieś winkle
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Jak tak dalej pójdzie, to forum "Transalp" trzeba będzie przemianować na "Suzuki"
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1049
- Rejestracja: 21.06.2011, 22:52
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kaszebe
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Hej . A ja swoje trzy grosze, miałem "650" którą po przejechaniu 30 tys. km zamieniłem na małego sztormiaka. Potem kolejny sezon przelatany DL-em i powrót do Trampka tym razem "600" i tak mi dobrze, mimo że suzi bardzo polubiłem.
Jakbym miał znowu wybierać to postawiłbym na Hondę , tym razem "700".
Jakbym miał znowu wybierać to postawiłbym na Hondę , tym razem "700".
Nie łam się
- Wajdek
- Wajdek
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
I to jest właśnie piękne bo każdy motor ma w sobie to coś!
DL650A
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
W sobotę miałem traskę 160km w dwie strony, w jedną jechałem wioskami jechało się bardzo przyjemnie choć bywały kiepskie odcinki drogi gdzie brakowało mi zawieszenia trampkowego.
Wracałem ekspesówką i jechało się cudownie przy 140 było bardzo komfortowo, przy jeździe powyżej 100 km/h po dobrej drodze jednak góruje nad trampkiem.
Dźwięk silnika może jakoś mniej już drażni ale podtrzymuje swoje zdanie że w trampku był dużo ładniejszy, trzeba będzie go uleczyć jakimś wydechem akcesoryjnym Taki Ixil ładnie gada https://www.youtube.com/watch?v=liUsBDe6tMk
Zastanawiałem się nad Huzarem owalnym ale w przypadku DLa może słabo wyglądać (w sensie zbyt cienka średnica rury - wg mnie tam się prosi większa średnica tłumika okrągłego/owalnego) https://www.youtube.com/watch?v=Z3C4KKIHOmI
Wracałem ekspesówką i jechało się cudownie przy 140 było bardzo komfortowo, przy jeździe powyżej 100 km/h po dobrej drodze jednak góruje nad trampkiem.
Dźwięk silnika może jakoś mniej już drażni ale podtrzymuje swoje zdanie że w trampku był dużo ładniejszy, trzeba będzie go uleczyć jakimś wydechem akcesoryjnym Taki Ixil ładnie gada https://www.youtube.com/watch?v=liUsBDe6tMk
Zastanawiałem się nad Huzarem owalnym ale w przypadku DLa może słabo wyglądać (w sensie zbyt cienka średnica rury - wg mnie tam się prosi większa średnica tłumika okrągłego/owalnego) https://www.youtube.com/watch?v=Z3C4KKIHOmI
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Do przeżycia, trochę mi szkoda kasy na lepsze efekty dźwiękowe
DL650A
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Nie kombinuj bo w DLu musisz albo uciąć dolot przy tłumiku i robić jakąś rzeźbę albo wymienić komin razem z kolektorami (minimum 2k pln).Hawk1985 pisze:W sobotę miałem traskę 160km w dwie strony, w jedną jechałem wioskami jechało się bardzo przyjemnie choć bywały kiepskie odcinki drogi gdzie brakowało mi zawieszenia trampkowego.
Wracałem ekspesówką i jechało się cudownie przy 140 było bardzo komfortowo, przy jeździe powyżej 100 km/h po dobrej drodze jednak góruje nad trampkiem.
Dźwięk silnika może jakoś mniej już drażni ale podtrzymuje swoje zdanie że w trampku był dużo ładniejszy, trzeba będzie go uleczyć jakimś wydechem akcesoryjnym Taki Ixil ładnie gada https://www.youtube.com/watch?v=liUsBDe6tMk
Zastanawiałem się nad Huzarem owalnym ale w przypadku DLa może słabo wyglądać (w sensie zbyt cienka średnica rury - wg mnie tam się prosi większa średnica tłumika okrągłego/owalnego) https://www.youtube.com/watch?v=Z3C4KKIHOmI
Jest sposób domowy, tani i dobry na lekkie podrasowanie dźwięku DLa (tego do 2011r.):
Zrobiłem tak w swoim i efekt był bardzo przyjemny ale nie drażniący. Do tego nadal masz parametry oryginalnego tłumika a co za tym idzie nie ma ingerencji w składy mieszanki itp. Pomyśl o tym
Jak coś to pytaj na PW. Dźwięk silnika DLa zawsze będzie inny niz TA bo kąt rozwarcia cylindrów inny i nieco inna charakterystyka.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
No więc mogę niebawem dokończyć to porównanie - zahaczając o jeszcze nowszą perspektywę DeeLową
Moje (nieoczekiwanie) spełnione marzenie o praktycznie nowym motocyklu (klik powiększa fotkę):
Moje (nieoczekiwanie) spełnione marzenie o praktycznie nowym motocyklu (klik powiększa fotkę):
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Extra życzę przyjemności z użytkowania.
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Ten sam dostawca co zwykle ?
Ładny,nawet bardzo ładny sztormiak.
Ładny,nawet bardzo ładny sztormiak.
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Wow, ale lala! W sumie tez zastanawiałem sie nad kolorem czarnym. Napisz cos wiecej bo jestem ciekaw porownaia ze starym DLem. Ja w sumie jestem zadowolony po nakreceniu 4 tys. km. Sa to rozne motocykle TA i DL.wiec ciężko je porownac, ale na asfalcie ten DL prowadzi sie jak bajka. Jesli ktoś sporadycznie zjezdza z asafltu i to najczęściej na szutry to z powodzeniem można brać. Poza szutrami kończy sie Fun...
DL650A
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp i V-Strom. Porównanie subiektywne.
Dzięki Panowie, Wojtec - gdybym szukał to byłby od tego samego dostawcy co zawsze. Ale tym razem to bardziej motocykl mnie znalazł a nie ja jego
dla sympatyków modelu założyłem wątek, coś tam się podzielę spojrzeniem na starszego i nowszego sztormiaka:
viewtopic.php?f=191&t=23550
dla sympatyków modelu założyłem wątek, coś tam się podzielę spojrzeniem na starszego i nowszego sztormiaka:
viewtopic.php?f=191&t=23550
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości