Regeneracja zawieszenia tylnego.

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Lukasv00
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 30.08.2014, 11:28
Mój motocykl: XL600V

Regeneracja zawieszenia tylnego.

Post autor: Lukasv00 »

Witam Państwa.
Jako, że ten sezon zamierzam spędzić bardzo aktywnie postanowiłem odpicować trampka przynajmniej od strony technicznej.
W tej chwili rozebrałem na części pierwsze zawias tylny razem z kiwaczką i szukam części, gdyż nie wszystko jest takie jak powinno być.

Znalazłem wcześniej ten oto wątek: viewtopic.php?f=106&t=5287&start=20
i chciałem uzupełnić trochę informacje dla potomnych i przedstawić swój problem i plan działania.

PACJENT: XL600V PD06 1995 r. Szwajcar.

Co u mnie następuje:
-Tuleja łożyska amortyzatora ma wżery,
-Powyższe łożysko zabrudzone i przykorodowane (igiełki do wymiany),
-Wszystkie inne łożyska w kiwaczce bez zarzutu,
-Łożyska w wahaczu w bardzo dobrym stanie po jednej stronie, ale po drugiej jedno z nich w stanie średnim a drugie zatarte,
-Tuleja na wahaczu od strony zatartego łożyska ma głębokie ślady igieł odciśnięte, a druga w normie,
-Simeringi wszystkie dla świętego spokoju do wymiany, bo niektóre musiały puścić skoro zatarcie występuje.

Szukam teraz części do wymiany i co dotychczas wyszperałem:
-Tuleje można dostać tylko od hondy (fi20xfi15x65 oraz fi17,5xfi10x30) w cenie jeszcze mi nieznanej (zapytanie poszło do hondy i dam znać zaraz jak odpiszą),
-Łożyska wahacza dość łatwo dostępne pod symbolem HK 2016 (fi20xfi26x16) w cenie 4-13 zł,
-Igiełki mają wymiar we wszystkich łożyskach kiwaczki taki sam tj. fi2,5x19,8 (cena 0,2 zł/szt.),
-Uszczelnienia niestety trochę gorzej, bo oryginalnych wymiarów nie znajdę chyba nigdzie prócz hondy.

W przypadku uszczelnień właśnie występujące w moim motocyklu są chyba bardzo trudno dostępne z racji rozmiarówki:
-2 szt. specjalnych z kołnierzem stalowym wahacza na zewnątrz (tu do hądy nie mogę mieć pretensji),
-2 szt. 20x26x4,5 chyba typu AO bezsprężynkowe (firmy Ars chyba, ale logo jest nieczytelne)- tych simmeringów nie mogę znaleźć, ale są ogólnie dostępne 20x26x5 i myślę, że można je zastosować, bo łożyskom w wahaczu nie zrobi różnicy 0,5 mm wsunięcia więcej do wewnątrz gniazda (cena 4 zł),
-4 szt. 17,5x26,4,5 także dwuwargowe i bezsprężynkowe (firmy NOK), których za cholerę nie mogę znaleźć (wysłałem zapytanie do hondy i riderparts). Jako ew. zamiennich chciałem zastosować 17x26, ale te dostępne są chyba tylko w wysokości 6 mm a w gniazdach kostki tyle miejsca nie ma. Gdybym mógł dorwać, to chyliłbym się nawet ku 17x26x4,
-2 szt. 17,5x26x2,5 (firma Ars chyba) i jest to już totalny odlot. Nie wiem czym to zastąpić i gdzie to to zdobyć (tutaj też wysłałem zapytanie do obu firm z częściami).

Tutaj pytanie do Was Kochani: czy macie jakieś źródło tych simmeringów, bo to jedyny problem z jakim się dotychczas spotkałem.
Może Thorgal (czy przypadkiem nie pracuje ten jegomość w riderparts?) ma jakieś dojścia.

Chciałbym znaleźć oryginalnego rozmiaru uszczelnienia, żeby nie męczyć tulei i ich nie ścierać (po jakimś czasie zaczęło by żłobić rowki), ale ostatecznie przystanę na fi17, bo coś z tym trzeba zrobić. Problem głównie zachodzi z grubością, bo ani 3 mm ani 5 mm nie znajdę, a za grube tam nie wejdą.
Dodatkowo chcę założyć kalamitki, żeby mieć kontrolę nad smarowaniem.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regeneracja zawieszenia tylnego.

Post autor: Next22 »

Ale to nie są same igiełki to ma być :
http://www.my-bikeshop.de/product_info. ... -5X22.html
oczywiście link przykładowy może są taniej :smile:
tuleje w Honda coś około 14-18 pln sztuka
Uszczelniacze mi kiedyś załatwiali oni : http://www.lozyskakomet.com.pl/
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Lukasv00
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 30.08.2014, 11:28
Mój motocykl: XL600V

Re: Regeneracja zawieszenia tylnego.

Post autor: Lukasv00 »

Next22 pisze:Ale to nie są same igiełki to ma być :
http://www.my-bikeshop.de/product_info. ... -5X22.html
Nie no tak się składa, że to łożysko ma igiełki spokojnie wyjmowalne i jeżeli coś z nimi jest nie tak to można je wymienić.
Po co ruszać bieżnię, skoro jest w dobrym stanie?
Za linka do uszczelnień szczerze dziękuję.


WYCENA:

-1x tuleję wahacza fi15xfi20x68
52141-MM9-000 51 pln szt

-2x łożysko wahacza NTN HK 2016
91071-KS6-004 51 pln szt x2

-uszczelnienia wahacza (cały komplet, czyli 2x 20x26x4,5 oraz 2x te uszczelnienia zewnętrzne specjalne)

91254-KS6-003 30,70 pln x 2 szt

52144-KR8-005 47 pln x2 szt

CO ZA KOSMOS
Awatar użytkownika
Lukasv00
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 30.08.2014, 11:28
Mój motocykl: XL600V

Re: Regeneracja zawieszenia tylnego.

Post autor: Lukasv00 »

Wiem, że dubluję posty, przepraszam.
Wie ktoś, gdzie mogę zakupić te tuleje rzeczywiście po 14-18zł?
Sklepy z oryginałami mówią o 40-50 zł.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości