Trampek 600 - silnik - wymiana łożysk itp
- Sharik
- wiejski tuningowiec
- Posty: 103
- Rejestracja: 10.07.2014, 01:47
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Trampek 600 - silnik - wymiana łożysk itp
Hej.
Na dniach bede mial dostep do garazu - bedzie to dobry moemnt, by zaopiekowac sie Jagodą. Chce zrobic jej generalne spa i przeglad (to juz 60 tys km). Bedzie rozbieranie jej do golasa - malowanie ramy, plastikow, silnika, wahacza itd Chce tez zajrzec do serducha - i tu jest moje pytanie:
na co sie przygotowac? czy sa jakies lozyska, simmeringi czy inne czesci ktory sie naturalnie zuzywaja - i mozna je od razu wymienic? chce zrobic wszystko za jednym zamachem
Na chwile obecna, wiem ze bede wymienial uszczelnaicze zaworowe + inspekcja pierscieni i wew czesci cylindra.
Dzieki
Na dniach bede mial dostep do garazu - bedzie to dobry moemnt, by zaopiekowac sie Jagodą. Chce zrobic jej generalne spa i przeglad (to juz 60 tys km). Bedzie rozbieranie jej do golasa - malowanie ramy, plastikow, silnika, wahacza itd Chce tez zajrzec do serducha - i tu jest moje pytanie:
na co sie przygotowac? czy sa jakies lozyska, simmeringi czy inne czesci ktory sie naturalnie zuzywaja - i mozna je od razu wymienic? chce zrobic wszystko za jednym zamachem
Na chwile obecna, wiem ze bede wymienial uszczelnaicze zaworowe + inspekcja pierscieni i wew czesci cylindra.
Dzieki
TA 600 > R1100GS > DR650SE > XR650R
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Trampek 600 - silnik - wymiana łożysk itp
Sharik pisze:Chce zrobic jej generalne spa i przeglad (to juz 60 tys km)
A cóż się wydarzyło,że po takim przebiegu,masz zamiar wymieniać uszczelniacze oraz oglądać pierścienie? Transalp stał długo,w bardzo niekorzystnych warunkach,że złapało gładzie tulei?Zawiesił się termostat od starego płynu i góra silnika dostała?Możesz obejrzeć kosz sprzęgła (jeśli wydawał jakieś odgłosy,tym bardziej),ew. napęd pompy oleju.Zresztą najlepsza weryfikacja,to po rozbiórce.Sharik pisze:Na chwile obecna, wiem ze bede wymienial uszczelnaicze zaworowe + inspekcja pierscieni i wew czesci cylindra.
- Sharik
- wiejski tuningowiec
- Posty: 103
- Rejestracja: 10.07.2014, 01:47
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Trampek 600 - silnik - wymiana łożysk itp
Test kompresji wstępnie wyszedł słabo. (8 bar na zimnym) Na dniach, zrobię go prawidłowo + próba olejowa. Niestety też zdarza mu się brać olej - nie są to ilości straszne - ale na tyle duże, żeby mnie zaniepokoić.
Dzięki za podpowiedź
Dzięki za podpowiedź
TA 600 > R1100GS > DR650SE > XR650R
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Trampek 600 - silnik - wymiana łożysk itp
Jak już rozbierać to żal tylko pomierzyć. Wymiana pierścieni uszczelek uszczelniaczy plus honowanie skasuje pobór oleju. Daj głowice na sprawdzenie stanu. Sprawdź stan łańcuszków i ślizgaczy. Rozbierz sprzęgło i zmierz tarcze. Jak masz hajs to kup nowe i sprężyny a może i przekładki. Reszty rozbierać nie ma sensu bo to szukanie dziury w całym. Pompa wody nie cieknie ? Termostat sprawdź jak działa i czujnik wentylatora. Gaźniki na myjkę i inspekcję. Dokładny przegląd elektryki. Amor do regeneracji ?? Można tak szukać wydatków w nieskończoność.
Co do łożysk to każde ma luz nawet nowe. A jak nie to między wałkiem a łożyskiem będzie.
Co do łożysk to każde ma luz nawet nowe. A jak nie to między wałkiem a łożyskiem będzie.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Trampek 600 - silnik - wymiana łożysk itp
Też jestem zdania "jak działa, nie ruszaj bo spier..." Ale skoro kolega lubi
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Trampek 600 - silnik - wymiana łożysk itp
Wg mnie:
1. Ogarnij głowice, czyli gniazd + zawory + nowe uszczelniacze zaworowe. Sprawdź oczywiście luzy na prowadnicach, bo jeśli są to uszczelniacze na długo nie wystarczą.
2. Przy zdjętej głowicy tłok w dół i oglądanie gładzi cylindra pod kątem pionowych rys. Jeśli wsio ok, to był cylindrów nie ruszał, a jeśli już bym je ruszył to przy braku uszkodzenia gładzi poszłyby do honowania + nowe pierścienie. Jeśli jednak coś uszkodziło gładź, to szlif + kompletny zestaw tłoków. Wtedy zaboli po kieszeni.
Zdejmiesz cylindry i dokładnie nie zaznaczysz w którym miejscu wypadają zamki pierścieni, to może być kupa po ich ponownym założeniu. Chonowanie + nowe pierścienie = docieranie, czyli dolicz wymianę oleju x3 w przeciągu pierwszych 1500km. W przypadku niewielkiej rysy w miejscu niekompresyjnym olałbym sprawę. Jeśli jest w kompresyjnym, to najpierw wizyta w szlifierni, niech określą czy ją zbiorą pierwszym szlifem. Przed rozbiórką zrób test kompresji na gorącym silniku + test olejowy. Zupełne połowienie silnika moim zdaniem to zbędna operacja chyba, że do wymiany jest jakiś tryb, czy wałek zdawczy.
1. Ogarnij głowice, czyli gniazd + zawory + nowe uszczelniacze zaworowe. Sprawdź oczywiście luzy na prowadnicach, bo jeśli są to uszczelniacze na długo nie wystarczą.
2. Przy zdjętej głowicy tłok w dół i oglądanie gładzi cylindra pod kątem pionowych rys. Jeśli wsio ok, to był cylindrów nie ruszał, a jeśli już bym je ruszył to przy braku uszkodzenia gładzi poszłyby do honowania + nowe pierścienie. Jeśli jednak coś uszkodziło gładź, to szlif + kompletny zestaw tłoków. Wtedy zaboli po kieszeni.
Zdejmiesz cylindry i dokładnie nie zaznaczysz w którym miejscu wypadają zamki pierścieni, to może być kupa po ich ponownym założeniu. Chonowanie + nowe pierścienie = docieranie, czyli dolicz wymianę oleju x3 w przeciągu pierwszych 1500km. W przypadku niewielkiej rysy w miejscu niekompresyjnym olałbym sprawę. Jeśli jest w kompresyjnym, to najpierw wizyta w szlifierni, niech określą czy ją zbiorą pierwszym szlifem. Przed rozbiórką zrób test kompresji na gorącym silniku + test olejowy. Zupełne połowienie silnika moim zdaniem to zbędna operacja chyba, że do wymiany jest jakiś tryb, czy wałek zdawczy.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Sharik
- wiejski tuningowiec
- Posty: 103
- Rejestracja: 10.07.2014, 01:47
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Trampek 600 - silnik - wymiana łożysk itp
Dzieki Panowie
Dzis zrobilem pomiar kompresji (na cieplo tym razem ) i wyszlo po 11 bar na gar. Proba olejowa raczej byla malo miarodajna (moto stało tak zwyczajnie, wiec olej nei rozlal sie rownomiernie), ale nie zrobila zadnej roznicy. Jezeli dobrze kojarze, to w takim ukladzie olej pewnie ucieka przez zawory. Po Gwiazdce zdejme dekle i wszystko sprawdze.
Dzis zrobilem pomiar kompresji (na cieplo tym razem ) i wyszlo po 11 bar na gar. Proba olejowa raczej byla malo miarodajna (moto stało tak zwyczajnie, wiec olej nei rozlal sie rownomiernie), ale nie zrobila zadnej roznicy. Jezeli dobrze kojarze, to w takim ukladzie olej pewnie ucieka przez zawory. Po Gwiazdce zdejme dekle i wszystko sprawdze.
TA 600 > R1100GS > DR650SE > XR650R
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość