Stukanie w silniku przy pochyleniu motocykla w lewo
- michalgrzywacz
- Czytacz
- Posty: 4
- Rejestracja: 03.05.2016, 23:02
- Mój motocykl: XL600V
Stukanie w silniku przy pochyleniu motocykla w lewo
cześć,
chyba mój pierwszy temat od razu z grubej rury.
Mam 600tkę z 94 roku i strasznie dołujący problem ze stukotaniem w silniku który pojawił się w sobotę.
W następny piątek miałem jechać do Rumuni ale już widzę, że raczej nigdzie nie pojadę.
Generalnie problem jest taki:
stuka i chrobocze po przechyleniu na lewą stronę. Wystarczy, że motocykl jest na stopce bocznej, w pozycji pionowej nie stuka. Stukanie pojawiło się podczas jazdy, w sumie po naciąganiu łańcucha (tak skojarzyłem, ale poluźniłem go już i dalej jest samo, zresztą dalej o tym). Najpierw zaobserowałem stukot i chrobotanie podczas jazdy, przy składaniu się w lewo. Nie za każdym razem, raz po raz. Potem dołączył do tego chrobot i przeskakiwanie, dławienie go na 4 biegu. Szarpało podczas jazdy tylko na 4 biegu. Po dojechaniu do domu, postawiłem do na stopce bocznej i pojawiło się stukanie i chrobotanie, bardzo nieregularne. Zgasiłem silnik, zapaliłem o to samo. Ciężko określić z której strony. Potem stukania nie było.
Nagrane stukanie https://www.dropbox.com/s/sdo9h9utuk4nv ... 6.m4a?dl=0
Kolega doradził, żebym skontrował to co mogę najłatwiej, czyli najpierw napęd (ale pieron ma do tego napęd jak na neutralnym też trzaska) a potem rozebrałem sprzęgło. Wszystko wyglądało chyba dobrze, tarcze pomierzyłem są w normie. Kumpel wpadł obejrzeć nie zauważył nic dziwnego, złożyliśmy zalaliśmy olejem i dalej to samo. Po przechyleniu na lewo stuka, łomocze i chrobocze.
link do filmu pokazującego luz na łańcuchu (nie mierzyłem go), w poprzednich tematach pisaliście o tym luzie, więc dodaje ten film, to chyba do pompy olejowej? https://www.dropbox.com/s/nv4tcir4qi4i8 ... 0.mp4?dl=0
Od razu piszę, że nie jestem specjalistą mechanikiem, robiłem to pierwszy raz, mam chęci i kolegów którzy akurat może nie do końca mieli czas, żeby ze mną siedzieć w weekend majowy :)
jakieś rady? w czym może być problem?
żeby tylko nie trzeba było wyjmować silnika bo po sezonie...
z góry dzięki za wskazówki!
pozdrawiam z Krakowa
Michał
chyba mój pierwszy temat od razu z grubej rury.
Mam 600tkę z 94 roku i strasznie dołujący problem ze stukotaniem w silniku który pojawił się w sobotę.
W następny piątek miałem jechać do Rumuni ale już widzę, że raczej nigdzie nie pojadę.
Generalnie problem jest taki:
stuka i chrobocze po przechyleniu na lewą stronę. Wystarczy, że motocykl jest na stopce bocznej, w pozycji pionowej nie stuka. Stukanie pojawiło się podczas jazdy, w sumie po naciąganiu łańcucha (tak skojarzyłem, ale poluźniłem go już i dalej jest samo, zresztą dalej o tym). Najpierw zaobserowałem stukot i chrobotanie podczas jazdy, przy składaniu się w lewo. Nie za każdym razem, raz po raz. Potem dołączył do tego chrobot i przeskakiwanie, dławienie go na 4 biegu. Szarpało podczas jazdy tylko na 4 biegu. Po dojechaniu do domu, postawiłem do na stopce bocznej i pojawiło się stukanie i chrobotanie, bardzo nieregularne. Zgasiłem silnik, zapaliłem o to samo. Ciężko określić z której strony. Potem stukania nie było.
Nagrane stukanie https://www.dropbox.com/s/sdo9h9utuk4nv ... 6.m4a?dl=0
Kolega doradził, żebym skontrował to co mogę najłatwiej, czyli najpierw napęd (ale pieron ma do tego napęd jak na neutralnym też trzaska) a potem rozebrałem sprzęgło. Wszystko wyglądało chyba dobrze, tarcze pomierzyłem są w normie. Kumpel wpadł obejrzeć nie zauważył nic dziwnego, złożyliśmy zalaliśmy olejem i dalej to samo. Po przechyleniu na lewo stuka, łomocze i chrobocze.
link do filmu pokazującego luz na łańcuchu (nie mierzyłem go), w poprzednich tematach pisaliście o tym luzie, więc dodaje ten film, to chyba do pompy olejowej? https://www.dropbox.com/s/nv4tcir4qi4i8 ... 0.mp4?dl=0
Od razu piszę, że nie jestem specjalistą mechanikiem, robiłem to pierwszy raz, mam chęci i kolegów którzy akurat może nie do końca mieli czas, żeby ze mną siedzieć w weekend majowy :)
jakieś rady? w czym może być problem?
żeby tylko nie trzeba było wyjmować silnika bo po sezonie...
z góry dzięki za wskazówki!
pozdrawiam z Krakowa
Michał
Re: Stukanie w silniku przy pochyleniu motocykla w lewo
Witam miałem kiedyś taki sam objaw w motocyklu cagiva , winne było łożysko na wałku rozrządu w głowicy, motocykl przechylony w lewo stuka , przechylony w prawo i do pionu cisza, trochę się namęczyłem zanim do tego doszedłem, po wymianie cisza jak makiem zasiał.
- miksol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 138
- Rejestracja: 18.04.2016, 13:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Stukanie w silniku przy pochyleniu motocykla w lewo
Jak widzę po parts catalogu rozwiązanie wolnego koła (sprzęgła rozrusznika) jest podobne do tego w Shadow'ce...
Mieliśmy na warsztacie dwa przypadki poluzowania trzech śrub (nr 11) i tłuczenia po kole zabieraka (nr 5) główek...
Naprawa polega na rozebraniu owego nieszczęścia i skręceniu. Polecam nowe śruby i na klej do gwintów to dać.
Jak nie dłubałeś to podjedź do jakiegoś "technicznego" kolegi... Poz 8 potrafi się rozpaść (roleczki i sprężynki) i wtedy przyda się fachowe oko.
Rycina
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 0_d57a.gif
Oczywiście to moja opinia. Moim zdaniem przechylenie motocykla powoduje napychanie ww elementów na siebie i pogorszenie objawów.
Mieliśmy na warsztacie dwa przypadki poluzowania trzech śrub (nr 11) i tłuczenia po kole zabieraka (nr 5) główek...
Naprawa polega na rozebraniu owego nieszczęścia i skręceniu. Polecam nowe śruby i na klej do gwintów to dać.
Jak nie dłubałeś to podjedź do jakiegoś "technicznego" kolegi... Poz 8 potrafi się rozpaść (roleczki i sprężynki) i wtedy przyda się fachowe oko.
Rycina
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 0_d57a.gif
Oczywiście to moja opinia. Moim zdaniem przechylenie motocykla powoduje napychanie ww elementów na siebie i pogorszenie objawów.
- michalgrzywacz
- Czytacz
- Posty: 4
- Rejestracja: 03.05.2016, 23:02
- Mój motocykl: XL600V
Re: Stukanie w silniku przy pochyleniu motocykla w lewo
dzięki panowie, Jojomoto, wydaje mi sięm że wał rozrządu na głowicy w trampku jest na tulejach a nie na łożyskach.
Miksol - podobną diagnoze dał mi jeszcze jeden kolega mechanik, jutro planowo spuszczam znowu olej i rozbieram dekiel od magneto, okaże się. Takie są typowania.
dzięki i dam znać jak będę mądrzejszy
M.
Miksol - podobną diagnoze dał mi jeszcze jeden kolega mechanik, jutro planowo spuszczam znowu olej i rozbieram dekiel od magneto, okaże się. Takie są typowania.
dzięki i dam znać jak będę mądrzejszy
M.
- michalgrzywacz
- Czytacz
- Posty: 4
- Rejestracja: 03.05.2016, 23:02
- Mój motocykl: XL600V
Re: Stukanie w silniku przy pochyleniu motocykla w lewo
Generalnie pod oboma deklami wygląda, że wszystko jest ok.
Obsłuchany stetoskopem daj znaki, że to skrzynia.
Tak więc nauczony doświadczeniem. łatwiej i szybciej będzie kupić sprawny silnik i przejeździć sezon do końca.
jak kiedyś go rozbiorę to może podeślę jakieś zdjęcia jak już będzie wiadomo co stukało.
M.
Obsłuchany stetoskopem daj znaki, że to skrzynia.
Tak więc nauczony doświadczeniem. łatwiej i szybciej będzie kupić sprawny silnik i przejeździć sezon do końca.
jak kiedyś go rozbiorę to może podeślę jakieś zdjęcia jak już będzie wiadomo co stukało.
M.
- miksol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 138
- Rejestracja: 18.04.2016, 13:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Stukanie w silniku przy pochyleniu motocykla w lewo
pod deklem możesz tego nie zauważyć... najlepiej zrzucić koszyk i posprawdzać... przy okazji sam koszyk, czy był dokręcony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości