Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
zielony wro
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 21.03.2015, 22:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: zielony wro »

Panowie,
pytanie pewnie lamerskie, jaki łańcuch występuje w trampku? Jak to rozpoznać?
Awatar użytkownika
toper
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 377
Rejestracja: 16.09.2012, 18:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: toper »

zielony wro pisze:Panowie,
pytanie pewnie lamerskie, jaki łańcuch występuje w trampku? Jak to rozpoznać?
Nasmarowany lub nienasmarowany :thumbsup:
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: Nadol »

Najczęściej wybierany jest DID 525 VX / 118 czyli rozmiar 525, 118 ogniw, uszczelnienie: x-ring.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: ArturS »

I taki standardowy DID w trampku dłuuugo, więc niema co za bardzo kombinować.

Jest jeszcze jeden plus takich popularnych łańcuchów (dot. tych, którzy lubią się zapuścić gdzieś daleko), a mianowicie niektórzy wożą ze sobą kawałek łańcucha (3-4 ogniwa) + dwie zapinki na wypadek jego rozerwania + małą rozkuwarkę. Jakoś tak jest, że za każdym razem tacy niektórzy mają standardowe x-ringowe łańcuchy DID (większość łańcuchów na tyle się między sobą różni, że nie da się ich sztukować zamiennie). Zapewne mało kto to ma u siebie, ale ja mam, mój najczęstszy kompan podróży również ma. Bez sensu? Pewnie trochę tak, ale w Maroku tak się chłopaki z drugiej ekipy z tego nabijali, że ich karma dorwała - dwa rozerwane łańcuchy. Jeden z powodu niewiadomego, być może jakiś kamień się wstrzelił w odpowiednie miejsce, drugi bo się rolka rozwiązała i cała zawartość wkręciła się w tylną i przednią zębatkę. Kowal wracając kiedyś w Kirgistanu napotkał na swojej drodze parę na F650GS, którym też łańcuch strzelił - poratował ich ściągając z jednego przewożonego moto, bez tego byliby w czarnej du...e. No i na koniec, żeby nie było że zbędny balast, taka sytuacja z ostatniej Gruzji (napęd nówka sztuka)
Obrazek
Obrazek

Wracając do tematu:
- o-ring podda się najszybciej na wciąganie do środka syfu, a głównie wody, która szybko zeżre wszystko od wewnątrz
- x-ring nieco lepszy
- x2-ring/gw-ring itd, czyli taki x-ring z dodatkową wargą po środku, stosowany np w RK serii GXW trzyma się jeszcze dłużej
Obrazek

Ale niema co przesadzać, wystarczy się trzymać x-ringowych firmówek i będzie ok.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: uosiu »

Mam ZVMX u siebie - 20kkm przebiegu i łańcuch naciągnięty po raz pierwszy.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: mirekm71 »

Kiedys z did vx o przebiegu 40tys km pojechalem do Albanii. Tez sie nie wyciagal bo trampek ma tylko 60kM ale jak w Czarnogorze zacząłem gubic rolki to z Tirany juz wróciłem na łancuchu złożonym z dwóch. To nie była miła podróż :thumbsdown:
Zastanawiam sie czy uzywajac scottoilera nie lepiej byloby miec lancuch bez uszczelnien. Nie dosc, ze sie nasmaruje to jeszcze stawia mniejszy opor. Probowal ktos kiedys?
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
zielony wro
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 21.03.2015, 22:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: zielony wro »

- 20kkm przebiegu i łańcuch naciągnięty po raz pierwszy

Ja nie wiem jaki mam, ale zrobiłem 5tys, poprzedni właściciel tez pare tysi a lancuch na początku naciągu.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: Solidworks »

zielony wro pisze:
- 20kkm przebiegu i łańcuch naciągnięty po raz pierwszy

Ja nie wiem jaki mam, ale zrobiłem 5tys, poprzedni właściciel tez pare tysi a lancuch na początku naciągu.
Na łańcuchu/ogniwie powinno być napisane jaki to łańcuch.
U mnie VX już 2 naciąg/regulacja przy 7,5 tyś. A trzeba było brać ZVMX :sad:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: mirekm71 »

Solidworks pisze:
zielony wro pisze:
- 20kkm przebiegu i łańcuch naciągnięty po raz pierwszy

Ja nie wiem jaki mam, ale zrobiłem 5tys, poprzedni właściciel tez pare tysi a lancuch na początku naciągu.
Na łańcuchu/ogniwie powinno być napisane jaki to łańcuch.
U mnie VX już 2 naciąg/regulacja przy 7,5 tyś. A trzeba było brać ZVMX :sad:
Kolego jesli Twoj did nie jest chinski to na pewno jest wystarczajacy. Moj zrobil ponad 40tys km. Przy 10tys jak zmienisz kolo zebate zdawcze to bedziesz popuszczal. Zebatki zuzywajac sie tez luzuja lancuch.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: ArturS »

Łańcuchy bezoringowe nie wytrzymają nawet 10tys.km. Jeśli trafi się jazda po mokrym, to wątpię żeby wytrzymały nawet i 3-4tys.km. Smarowanie nie pomoże.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1430
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: herni74 »

Kto smaruje ten jedzie..... :lol: :lol:
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: mirekm71 »

Myslalem, ze uszczelniony nie smaruje sie w srodku. Ale widocznie tak jest lepiej.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
tombi2
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 182
Rejestracja: 08.01.2011, 18:43
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: tombi2 »

Czy to przerost "formy nad treścią" czy ciekawa pomoc warsztatowa?
szynszyll
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: szynszyll »

moim zdaniem totalna bzdura
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: mirekm71 »

Ale o co chodzi? Po co ta sznurowka? Kiedys nie zapialem pajaczka, wkrecil mi sie w kolo i podobnie to wygladalo.

To film nie zdjecie, juz obejrzalem. Szkoda komentowac.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
KJU
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 454
Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Słojczany

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: KJU »

małe dywagacje na temat filmu.
Ciekawi mnie jaki jest dalszy los zawartości ów woreczka. Ciekawe czy to urządzenie też ma program z nabłyszczaniem i ozonowaniem.
oczywiście, to patent nie dla TA, nasze łańcuchy zawierają dużo więcej syfu.
Pozdrawiam
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi

http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
zielony wro
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 21.03.2015, 22:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: zielony wro »

Kurka, przez przypadek umylem lancuch nitro, pomylilem butelki i tak wyszlo.
Po czym poznam, ze lancuch doslal po tym zabiegu po dupie? Czy jednorazowe mycie nitem mu nie zaszkodzi?
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1616
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: przeszczep »

A dlaczemu nitro miałoby zaszkodzić?
zielony wro
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 21.03.2015, 22:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: zielony wro »

Zaleca sie stosowac nafte lub inne gotowe clinery w spraju, nitro podobno agresywne i moze uszkodzic uszczelnienia, PODOBNO:)
reeich
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 06.03.2016, 21:46
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Łańcuch o-ring, x-ring, z- ring?

Post autor: reeich »

a ja mam xringa sfr i mam problem przy odpuszczaniu gazu czy podczas jazdy po nierównościach ociera mi sie o rame nie wiem co zrobic z tym
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości