Pomoc w ogarnięciu "prądów"
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Hmmm, jezeli ten "regulator", ktory daje 12V na swiatla jest de facto przetwornica z wyjsciem 12V, to powinno to zadzialac, jezeli natomiast napiecie szaleje w zaleznosci od obrotow, a rola regulatora jest tylko obciecie go powyzej 12V, to moze byc problem. Na poczateh wzialbym miernik i poobserwowal co tak naprawde sie dzieje z napieciem w obwodzie swiatel przy pracujacym silniku i zaleznie od obrotow.
A tak z ciekawosci, to czy uzwojenie statora ma osobne cewki do swiatel, czy tez ma odczep zrobiony gdzies w trakcie uzwojenia glownego na zasilanie swiatel?
Czyli rozumiem, ze chcialbys zamiast zarowki12V55W wrzucic ledy?
A tak z ciekawosci, to czy uzwojenie statora ma osobne cewki do swiatel, czy tez ma odczep zrobiony gdzies w trakcie uzwojenia glownego na zasilanie swiatel?
Czyli rozumiem, ze chcialbys zamiast zarowki12V55W wrzucic ledy?
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Chce żarówki lub ledy. Regulator nie wiem jak działa bo jest wpięty równolegle. Przetwornica ma wejście i wyjście czyli szereg. Cewkom się tak nie przyjrzałem. Wynika ze schematu. Wsadzę wał w kartery założę magneto i sprawdzę co się dzieje. Póki co nima co gdybać. .
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
No, ze schematu wyglada jakby byly osobne cewki do zasilania swiatel. Chcoiaz czasami rysunek sobie, a praktyka sobie, dlatego z ciekawosci zapytalem, ale to nie jest bardzo istotne w rozpatrywanym przypadku. Kluczowym wydaje sie byc pomiar tego co sie dzieje z napieciem przy pracujacym silniku, bo skoro piszesz, ze masz tam ten regulator, to moze i masz 12V? Jesli po uruchomieniu i na wolnych obrotach bedziesz mial tam jakies napiecie zblizajace sie do 12, to ledy pojda.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Muszą być oddzielne uzwojenia funkcyjnie wydedukowałem, bo gdyby się wstrząsnęła żarówka to się by mogło coś spalić od strzału mocy i motor by zdechł w polu. Fizycznie raczej są też oddzielnie w cewkach, ale głowy nie dam bo w głowie było lepsze pół wina jak oglądałem.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Roznie to bywa, bo na ten przyklad w CRFce 450 jest odczep na uzwojeniu glownym, ale to nie istotne. Czasem jest osobne uzwojenie do swiatel, czasem jest odczep - u Ciebie pewnikiem (sadzac z rysunku) bedzie osobna 1-2 cewki do swiatel. Pozostaje pytanie co idzie w instalacje, i czy to cos z radiatorem co zauwazyles to rzeczywiscie regulator, ktory daje 12V na swiatla, bo jesli tak, to podpinalbym leda i powinno hulać
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
To ta szuja pod ramą z dwoma kablami https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing
i ta https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing pojadę na wieś to obaczę co to razem knuje.
Co śmieszne, stojan daje tylko dwa kable.
i ta https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing pojadę na wieś to obaczę co to razem knuje.
Co śmieszne, stojan daje tylko dwa kable.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
To sie akurat zgadza, bo oba uzwojenia sa jednostronnie umasione, wiec masz wyprowadzone tylko po jednym koncu z kazdego uzwojenia.
A ten pipsztyk pod ramą to rzeczywiscie moze byc to. O ile mnie stare oczy nie myla, to dochodza do niego dwa przewody i nawet ich kolor zgadza sie z tymi ze schematu (zielony i bialo-zolty), wiec.... poczekalbym az zlozysz puzzle, zmierzyl co tam w tej instalacji slychac po odpaleniu machiny i prawdopodobnie bedziesz mogl sobie te troopasowe ledy zapiac
A ten pipsztyk pod ramą to rzeczywiscie moze byc to. O ile mnie stare oczy nie myla, to dochodza do niego dwa przewody i nawet ich kolor zgadza sie z tymi ze schematu (zielony i bialo-zolty), wiec.... poczekalbym az zlozysz puzzle, zmierzyl co tam w tej instalacji slychac po odpaleniu machiny i prawdopodobnie bedziesz mogl sobie te troopasowe ledy zapiac
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
To ty jesteś tym sekretnym toopasowym szpecem od kabli? No więc był dziś test. Wbiłem łożysko, wał kartery magneto do kupy, zapiąłem impulsator z krzywką i włożyłem w ramę. Kabel masowy do kartera przykręciłem i sprawdziłem oporomierzem czy kontakci. No i jestem
1. Impulsator - daje tylko 0,2V ! Myślałem że wadliwy ale mam też XL sprawny bankowo i rozebrany więc podpiąłem z niego i to samo max ,0.2V.
2. Stator daje faktycznie rozbiegane prądki od ok 10V do 30V, zależy jak szybko kręcić a na jednym łożysku za korbowód to nie za szybko. Ale tyle jeden kabel daje, drugi daje z masą 1,2V -mniej więcej stałe. Dedukuję że to do zasilania CDI. Tylko że koszulki kabli wskazują dokładnie na odwrót... są niebieska i czarna. Przyjąłem że pomyłka.
Podłączyłem żarówę 35W i nic, jeno ciężej kręcić było. Plus do żarówy łapałem na odsłoniętym kablu przed wtyczką do obwodu, czyli chyba ominąłem regulator napięcia, czy nie, skoro on równolegle wpięty? Malusia z czujnika długopisowego się świeciła dobrze, 4W 12V ledwo ledwo. Myślałem że wadliwe zwoje, ale założyłem stator XL i to samo. Czyli za małe obroty by rozjaśniało 35W. Stator XL ma 5 kabli, zmierzyłem czarno-czerwony czyli do CDI i miał też rozbiegane 12-27V, tylko czemu nie 1,2V ? Inny kabel żółty bodaj miał właśnie te 1,2.
3. Cewka - sprawna bankowo bo oporomierz wykazał prawidłowość wg badania w instrukcji a badanie praktyczne baterią od latarki 6V przez szybkie włącz/wyłącz zaindukowało iskrę na świecy czyli świeca, kabel, fajka działają.
4. CDI. Najgorsze że nie daje poznać że działa. Nie ma iskry. Miernikiem nie da rady go sprawdzić. Podłączyłbym od XLki moduł ale ma inną wtykę, nie chciało mi się kabli wyciągać z niej. Voltomierz między masą a wejściem cewki nic nie pokazał w trakcie wajhowania, czyli brak sygnału. Zamiana kabli statora czyli podanie kilkunastu V na CDI nic nie pokazało.
Czyli skoro oba statory podobnie dają napięcie znaczy można je używać zamiennie choć jeden z instalacji 6V drugi 12V ?? Pytam bo można dokupić z XR600 za jakie 200zł, ma większą moc i 12V.
Konkluzja na dziś: odstawiam w kąt XR i biorę się za sprawdzoną XL. Jak złożę i odpalę to pomierzę volty przy kopaniu i pracy. Da mi to jakiś wgląd, a potem XR w obroty czyli na jesieni chyba.
1. Impulsator - daje tylko 0,2V ! Myślałem że wadliwy ale mam też XL sprawny bankowo i rozebrany więc podpiąłem z niego i to samo max ,0.2V.
2. Stator daje faktycznie rozbiegane prądki od ok 10V do 30V, zależy jak szybko kręcić a na jednym łożysku za korbowód to nie za szybko. Ale tyle jeden kabel daje, drugi daje z masą 1,2V -mniej więcej stałe. Dedukuję że to do zasilania CDI. Tylko że koszulki kabli wskazują dokładnie na odwrót... są niebieska i czarna. Przyjąłem że pomyłka.
Podłączyłem żarówę 35W i nic, jeno ciężej kręcić było. Plus do żarówy łapałem na odsłoniętym kablu przed wtyczką do obwodu, czyli chyba ominąłem regulator napięcia, czy nie, skoro on równolegle wpięty? Malusia z czujnika długopisowego się świeciła dobrze, 4W 12V ledwo ledwo. Myślałem że wadliwe zwoje, ale założyłem stator XL i to samo. Czyli za małe obroty by rozjaśniało 35W. Stator XL ma 5 kabli, zmierzyłem czarno-czerwony czyli do CDI i miał też rozbiegane 12-27V, tylko czemu nie 1,2V ? Inny kabel żółty bodaj miał właśnie te 1,2.
3. Cewka - sprawna bankowo bo oporomierz wykazał prawidłowość wg badania w instrukcji a badanie praktyczne baterią od latarki 6V przez szybkie włącz/wyłącz zaindukowało iskrę na świecy czyli świeca, kabel, fajka działają.
4. CDI. Najgorsze że nie daje poznać że działa. Nie ma iskry. Miernikiem nie da rady go sprawdzić. Podłączyłbym od XLki moduł ale ma inną wtykę, nie chciało mi się kabli wyciągać z niej. Voltomierz między masą a wejściem cewki nic nie pokazał w trakcie wajhowania, czyli brak sygnału. Zamiana kabli statora czyli podanie kilkunastu V na CDI nic nie pokazało.
Czyli skoro oba statory podobnie dają napięcie znaczy można je używać zamiennie choć jeden z instalacji 6V drugi 12V ?? Pytam bo można dokupić z XR600 za jakie 200zł, ma większą moc i 12V.
Konkluzja na dziś: odstawiam w kąt XR i biorę się za sprawdzoną XL. Jak złożę i odpalę to pomierzę volty przy kopaniu i pracy. Da mi to jakiś wgląd, a potem XR w obroty czyli na jesieni chyba.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Zeby nie ciagnac tu tematu, poszla wiadomosc na PW
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Parę osob mnie atakowało jakis czas temu w roznych elektro-sprawach, ale niestety nie mialem czasu, bo musialem sie pozrastać po złamaniu.
Poniwaz juz stanalem na wlasnych nogach i wrocilem do codziennosci, to tu tez melduje, ze juz jestem on-line gdyby ktoś czegos potrzebował
Poniwaz juz stanalem na wlasnych nogach i wrocilem do codziennosci, to tu tez melduje, ze juz jestem on-line gdyby ktoś czegos potrzebował
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Ja Cię nie atakowałem, ale jakbyś przypadkiem był w Warszawie.....
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Polecialo na PW
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość