Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Zeszlifowanie starej powłoki i powtórne pomalowanie plastikowej osłony licznika strukturą K2. Poprzednio nałożyłem za dużo warstw i zaczęło pękać.
Ogólne pucowanie z użyciem znienawidzonego przez innych Plaka
Ogólne pucowanie z użyciem znienawidzonego przez innych Plaka
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Adampio pisze:gradzie74: dobry pomysł. Gmole Henrego? I czy rozginales je przed montażem poprzeczki?
Tak, Henrego, ale jak kierownik , to i gmole Henrego to czasem złomu kupa (Henry, z całym szacunkiem to tylko żarcik ) . A na poważnie to po kilku glebach wszystko ma prawo się poodginać. A co do uszkodzenia gaźników to przy zwykłej glebie raczej nie ma mowy bo rurka ma do nich około 1,5 cm. A przy poważniejszej glebie i tak każdy ma w dupie moto, byle gnaty całe były. A poza tym to wspornik się tylko opiera o gmole i jest lekko dociągnięty jarzmami. podejrzewam że po oparciu o gaźniki mocowanie rozpieło by się. A Gmole lekko rozgiąłem na zewnątrz, tak by o około 1 cm odstawały od plastików.HerkulesWPR pisze: Fajna sprawa, zastanawiam się tylko czy przy upadku jakby ta poprzeczka się wygięła czy nie uszkodzi gaźnika, bo chyba blisko do niego ma.
A druga sprawa to mój sposób na przeklejanie samego szkła od lusterka w razie gleby. Już kiedyś o tym pisałem. Wycinam szkło z lusterka jakiegoś zamiennika, i do odpowiednio przyciętej oryginalnej obudowy wklejam to szkło pierwszy raz na klej na gorąco żeby zrobić podstawę pod szkło a potem dookoła czarną taśmą izolacyjną. W razie konieczności wymiany w warunkach bojowych można samo szkło lustra szybko zmienić na zamiennik który wozi się w qferku Poniżej zdjęcia "pacjenta"
Jak widać to, że lusterko jest naprawiane jest prawie nie do zauważenia na pierwszy rzut oka. Taśma nie rozkleja się na słońcu (Tesa).
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
To się polecam o know-how takiego rozginania.grad74 pisze:A Gmole lekko rozgiąłem na zewnątrz, tak by o około 1 cm odstawały od plastików.
Bo po moim ostatnim szlifie prawy gmol (ze skrzydełkami) mocno zbliżył się do owiewki
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Ile kosztuje samo szkiełko i gdzie się takowe kupuje? Bo jak korzystam z beztłumikowych zamienników całego lusterka dostepnych za ok. 20 peelenów w Larssoniegrad74 pisze: A druga sprawa to mój sposób na przeklejanie samego szkła od lusterka w razie gleby. Już kiedyś o tym pisałem. Wycinam szkło z lusterka jakiegoś zamiennika, i do odpowiednio przyciętej oryginalnej obudowy wklejam to szkło pierwszy raz na klej na gorąco żeby zrobić podstawę pod szkło a potem dookoła czarną taśmą izolacyjną. W razie konieczności wymiany w warunkach bojowych można samo szkło lustra szybko zmienić na zamiennik który wozi się w qferku
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
A więc tak, co do odginania gmoli to sprawa jest prosta. Postawiłem moto prostopadle z tyłu za moim kombiakiem w odległości około 2 metrów. Kombiak na biegi i na ręcznym. Potem wziąłem łańcuch (taki jak od krowy) jeden koniec zawiązałem za hak w aucie a drugi przez grubą szmatę owinąłem wokół gmola w górnym zgięciu (koło kolana) . Parę szarpnięć motocyklem do tyłu (uwierzcie mi 200 kilowy trampek bez problemu szarpie półtoratonowym autem) i odginamy każdy z gmoli o żądaną wartość. I to tyle . Co do zamiennika lusterka to zgadza się, zamiennik całego bez tłumika drgań kosztuje około 20 zł. Ale właśnie chodzi o tłumik a po drugie wycięcie samego szkła w domu przy piwku nożem do tapet trwa 2 minuty. Łatwiej i bezpieczniej się je wozi w kopercie z bombelfolią niż całe lusterko. No a potem ewentualnie wymiana zbitego i wklejenie nowego na czarną taśmę izolacyjną trwa też 2 minuty - bez użycia narzędzi . Ale to oczywiście tylko moje zdanie.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ada
- osiedlowy kaskader
- Posty: 135
- Rejestracja: 10.03.2014, 21:20
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
No, to mój trampi doczekał się olejarki Nie napiszę, że sama ją zrobiłam, bo kłamstwo by było pełną gębą dzięki Gradzie za mozolną i ciężką pracę fajnie, że się udało
Samotność jest trudna, tak jak życie z niewłaściwą osobą. Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Z racji braku centralki miałem utrudnione smarowanie i czyszczenie łańcucha, wiec zrobiłem sobie pomocnika
- eMeM
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 47
- Rejestracja: 20.04.2015, 12:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dziś wsadzone nowe aku. Motobatt MBTX9U, zobaczymy co to warte. Jak na razie odpala jak dziki
- mario1225
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 213
- Rejestracja: 24.10.2011, 17:45
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Opole
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
W sobotę pełny serwis układu zasilania, mycie w myjce ultradźwiękowej gaźników,regulacja i synchronizacja,a na koniec
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 535
- Rejestracja: 19.08.2014, 15:40
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Ja mam wsadzonego motobata w jednym z motocykli. W tym roku moto odstawiłem go garażu gdzieś w październiku a odpaliłem w kwietniu bodajże. Moto miało cały czas wsadzony akumulator właśnie motobata bo nie chciało mi się wyjąć - odpaliło bez problemu.eMeM pisze:Dziś wsadzone nowe aku. Motobatt MBTX9U, zobaczymy co to warte. Jak na razie odpala jak dziki
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Parę dni temu:
1. założyłem nowe moduły po awarii w Bieszczadach i powrocie na jednym
2. umyłem cyklopa po kilku tygodniach już nie wygląda tak rasowo
Dzisiaj:
1. Wymieniłem świece
2. Wymieniłem filtr powietrza
3. naprawiłem mocowania zbiornika
Zostaje przerobić zasilanie gniazda zapalniczki, wrzucić zdawczą 16z i w weekend lecimy biwakować
1. założyłem nowe moduły po awarii w Bieszczadach i powrocie na jednym
2. umyłem cyklopa po kilku tygodniach już nie wygląda tak rasowo
Dzisiaj:
1. Wymieniłem świece
2. Wymieniłem filtr powietrza
3. naprawiłem mocowania zbiornika
Zostaje przerobić zasilanie gniazda zapalniczki, wrzucić zdawczą 16z i w weekend lecimy biwakować
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Po prawie trzech tygodniach "wiszenia" szkieletu na ramie, trampek stanął na kołach. Łożyska kół, ślimak prędkościomierza, tylny zawias wyczyszczony przejrzany - przesmarowany.
Ośka wahacza stawiała zacięty opór, więc kilka razy oberwała - lekko przetoczona i sfazowana od strony gwintu. Gwinty na ośce i nakrętce poprawione. Ku pamięci 14x1.5.
Przy okazji zauważyłem kilka różnic pomiędzy 600 z 88 i całą resztą. W '88 kość kiwaczki jest masywniejsza i ma fabryczne smarowniczki. Od 89 w górę aby przesmarować łożyska trzeba wszystko rozbierać
Ośka wahacza stawiała zacięty opór, więc kilka razy oberwała - lekko przetoczona i sfazowana od strony gwintu. Gwinty na ośce i nakrętce poprawione. Ku pamięci 14x1.5.
Przy okazji zauważyłem kilka różnic pomiędzy 600 z 88 i całą resztą. W '88 kość kiwaczki jest masywniejsza i ma fabryczne smarowniczki. Od 89 w górę aby przesmarować łożyska trzeba wszystko rozbierać
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- Pawel1980
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Giżycko
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
...mocowania silnika ("motylki") mają inne wymiary oraz rama w tym miejscu też...bartekk pisze:Przy okazji zauważyłem kilka różnic pomiędzy 600 z 88 i całą resztą. W '88 kość kiwaczki jest masywniejsza i ma fabryczne smarowniczki. Od 89 w górę aby przesmarować łożyska trzeba wszystko rozbierać
- Pawel1980
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Giżycko
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Nowa tylna guma - w końcu mam komplet K60 Scout, nowa tarcza, klocki, płyn hamulcowy i wszystkie gumki w zacisku, czekam na przewód w oplocie i przedni hebel będzie kompletny...
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 52
- Rejestracja: 27.09.2011, 10:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
W sumie w zeszłym tygodniu moto dostało nowe świece, filtr powietrza, spawanie owiewki (taki zakup), nowe lusterko prawe, sprężynki z andorii do lag ;) podwyższenie kiery..
W sobotę dostał nowy filtr oleju i nowy olej, oraz nowy napęd (bez zębatki biorczej narazie)...
w oczekiwaniu jest mocowanie klamki sprzęgła (ma duży luz i pęknięcie..), nówki sztuki oponki TKC 80 przód i tył, zębatka biorcza, klocki z przodu...
w nagrodę za nowy filtr i świece, sprawnie przejechaliśmy jakieś 400 km w niedzielę paląc średnio niecał 5 litrów na setkę ;)
jestem mega zadowolony :P
W sobotę dostał nowy filtr oleju i nowy olej, oraz nowy napęd (bez zębatki biorczej narazie)...
w oczekiwaniu jest mocowanie klamki sprzęgła (ma duży luz i pęknięcie..), nówki sztuki oponki TKC 80 przód i tył, zębatka biorcza, klocki z przodu...
w nagrodę za nowy filtr i świece, sprawnie przejechaliśmy jakieś 400 km w niedzielę paląc średnio niecał 5 litrów na setkę ;)
jestem mega zadowolony :P
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Krzychu, a co ty masz za fajną szybę?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
zimny - odpowiem szczerze: nie wiem kupiłem razem z motocyklem szyba nie ma żadnych oznaczeń... niemniej jednak wraz z deflektorem bardzo dobrze spełnia swoje zadaniezimny pisze:Krzychu, a co ty masz za fajną szybę?
- Driverd2
- szorujący kolanami
- Posty: 1673
- Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Nie pamiętam jak się robiło okienko z youtube więc daję link nie trampek ale zlokalizowałem przyczynę nieodpalania komarka i niebawem będę jeździł (mam nadzieję)
https://www.youtube.com/watch?v=e_tz56hppeI
https://www.youtube.com/watch?v=e_tz56hppeI
125p Polski Fiat is the best and fuck the rest :)
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
- Pawel1980
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Giżycko
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Zamontowany z przodu oplot Hel'a. Trochę dziwne, ale miałem problem z odpowietrzeniem układupo zamontowaniu orzewodu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość