Opony kostki w teren i na asfalt
- Fihu
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 329
- Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
ArturS, Neno - w 100% potwierdzam wasze spostrzeżenia
Aktualnie śmigam na c755 + C02 z tyłu, i dla mnie jest to najlepszy zestaw jak na razie.
Aktualnie śmigam na c755 + C02 z tyłu, i dla mnie jest to najlepszy zestaw jak na razie.
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
Haidenau ma jakiś problem ze składem gumy. Lubiane K60 Scout nadal trafiają się z przypadłością gubienia wierzchniej warstwy opony. W wakacje kumpel w AT miał "szczęście" tego doświadczyć. Reklamacja na początku oczywiście nieuznana. Później przetłumaczone pismo wysłane bezpośrednio do centrali i dopiero się udało wyrwać nowe opony na wymianę.Bugi pisze:Tomko pisze:
Testował ktoś heidenau k74?
Chyba na fb w grupie Łowcy Niewygod ktos mial taka opone i po kilkuset km kostki sie rozsypaly...jak znajde foto wrzuce..
edit
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 531&type=1
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Tomko
- czyściciel nagaru
- Posty: 595
- Rejestracja: 16.05.2010, 13:55
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
Pytanie: Czy mitas C02 z czerwonym paskiem rożni się jakoś od mitasa C02 bez czerwonego paska? Pewnie nie ale wole zapytać
Zbieram na fajny rower...
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
Kolory pasków Mitas:
czerwony - motocross
żółty - FIM enduro oraz cross country
zielony - przystosowane do musów
biały - zimowe i do kolców
czerwony - motocross
żółty - FIM enduro oraz cross country
zielony - przystosowane do musów
biały - zimowe i do kolców
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Tomko
- czyściciel nagaru
- Posty: 595
- Rejestracja: 16.05.2010, 13:55
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
Dzieki a brak paska to tez motocross?
Zbieram na fajny rower...
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
Bez paska ma homologacje
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
No właśnie tak mi świta, że wszystkie ostatnie C02, jakie mi się przewinęły przez sklep, nie miały paska i na pewno miały homologację.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Reindeer
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1139
- Rejestracja: 11.11.2011, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław (czasem Krosno)
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
To samo zdarzyło mi się z Tourance (tył z 2011). Po ok. 20 tys. km bieżnika było jeszcze dużo, ale pojawiły się podobne uszkodzenia jak na powyższym zdjeciu. W tym układzie poważnie zastanawiam się nad Sirac tylko ciekaw jestem jakiego przebiegu można się po niej spodziewać.zimny pisze:TKC 80 to bardzo dobra guma. Jest głośna ale ludzi ena niej jeżdżą po świecie i nie ma problemów.
Nie umiem porównać z E09 ale podpowiem tylko że bardzo popularną kombinacją jest też TKC na przód i E09 na tył. Propozycja Artura także wydaje się bardzo dobra.
Ja wiem jedno - kompletnie zmieniłem znanie o Metzelerach Tourance:
https://lh6.googleusercontent.com/-tMxq ... 26_006.jpg
To jest opona z roku 2012 z przebiegiem koło 18 tys. Powinna się zużywać a nie rozłazić. Nigdy więcej. Sirac'i po 25 tys się wyząbkowały trochę ale żadnych takich głupot nie było.
Ja osobiście gdybym miał więcej zapędów terenowych niż mam to napewno brałbym TKC. A tak to najprędzej Sirac'i które są i dobre i trwałe.
Największy żal to koniec produkcji Anakee2, to była najlepsza znana mi opona szosowa dzielnie radząca sobie na szutrach i do tego trwała.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
Ja miałem Siraci które miały 25kkm turystycznej spokojnej jazdy i jeszcze na 2-3 tys by starczyły. Myślę że trwałe są. Tourance mnie zawiodły nieco z przyczyn jak powyżej - w tej klasy gumie nie powinno się to dziać. Owszem - nawinęły 5kkm w trudnych warunkach (dwie osoby, załadunej, 120-125kmh na autobanach), ale to nie powód do takich historii...może ciśnienie było za małe - nie wykluczam w tym udziału mojej winy.Reindeer pisze:To samo zdarzyło mi się z Tourance (tył z 2011). Po ok. 20 tys. km bieżnika było jeszcze dużo, ale pojawiły się podobne uszkodzenia jak na powyższym zdjeciu. W tym układzie poważnie zastanawiam się nad Sirac tylko ciekaw jestem jakiego przebiegu można się po niej spodziewać.zimny pisze:TKC 80 to bardzo dobra guma. Jest głośna ale ludzi ena niej jeżdżą po świecie i nie ma problemów.
Nie umiem porównać z E09 ale podpowiem tylko że bardzo popularną kombinacją jest też TKC na przód i E09 na tył. Propozycja Artura także wydaje się bardzo dobra.
Ja wiem jedno - kompletnie zmieniłem znanie o Metzelerach Tourance:
https://lh6.googleusercontent.com/-tMxq ... 26_006.jpg
To jest opona z roku 2012 z przebiegiem koło 18 tys. Powinna się zużywać a nie rozłazić. Nigdy więcej. Sirac'i po 25 tys się wyząbkowały trochę ale żadnych takich głupot nie było.
Ja osobiście gdybym miał więcej zapędów terenowych niż mam to napewno brałbym TKC. A tak to najprędzej Sirac'i które są i dobre i trwałe.
Największy żal to koniec produkcji Anakee2, to była najlepsza znana mi opona szosowa dzielnie radząca sobie na szutrach i do tego trwała.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Reindeer
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1139
- Rejestracja: 11.11.2011, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław (czasem Krosno)
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
Nie wiem czy można tu mówić o winie, skoro i u Ciebie i u mnie uszkodzenie pojawiło się dokładnie w tym samym miejscu i wygląda identycznie.zimny pisze:Ja miałem Siraci które miały 25kkm turystycznej spokojnej jazdy i jeszcze na 2-3 tys by starczyły. Myślę że trwałe są. Tourance mnie zawiodły nieco z przyczyn jak powyżej - w tej klasy gumie nie powinno się to dziać. Owszem - nawinęły 5kkm w trudnych warunkach (dwie osoby, załadunej, 120-125kmh na autobanach), ale to nie powód do takich historii...może ciśnienie było za małe - nie wykluczam w tym udziału mojej winy.Reindeer pisze:To samo zdarzyło mi się z Tourance (tył z 2011). Po ok. 20 tys. km bieżnika było jeszcze dużo, ale pojawiły się podobne uszkodzenia jak na powyższym zdjeciu. W tym układzie poważnie zastanawiam się nad Sirac tylko ciekaw jestem jakiego przebiegu można się po niej spodziewać.zimny pisze:TKC 80 to bardzo dobra guma. Jest głośna ale ludzi ena niej jeżdżą po świecie i nie ma problemów.
Nie umiem porównać z E09 ale podpowiem tylko że bardzo popularną kombinacją jest też TKC na przód i E09 na tył. Propozycja Artura także wydaje się bardzo dobra.
Ja wiem jedno - kompletnie zmieniłem znanie o Metzelerach Tourance:
https://lh6.googleusercontent.com/-tMxq ... 26_006.jpg
To jest opona z roku 2012 z przebiegiem koło 18 tys. Powinna się zużywać a nie rozłazić. Nigdy więcej. Sirac'i po 25 tys się wyząbkowały trochę ale żadnych takich głupot nie było.
Ja osobiście gdybym miał więcej zapędów terenowych niż mam to napewno brałbym TKC. A tak to najprędzej Sirac'i które są i dobre i trwałe.
Największy żal to koniec produkcji Anakee2, to była najlepsza znana mi opona szosowa dzielnie radząca sobie na szutrach i do tego trwała.
Pozdrawiam
zimny
- sq8crx
- pałujący w lesie
- Posty: 1427
- Rejestracja: 20.07.2010, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Narew
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
To i ja mogę potwierdzić że miałem identyczne pęknięcia, ciśnienia raczej pilnuję, "letki" nie jestem, ale to chyba nie powinno mieć znaczenia. Ostry też coś wspominał o takim pękaniu.Reindeer pisze:Nie wiem czy można tu mówić o winie, skoro i u Ciebie i u mnie uszkodzenie pojawiło się dokładnie w tym samym miejscu i wygląda identycznie.zimny pisze:Ja miałem Siraci które miały 25kkm turystycznej spokojnej jazdy i jeszcze na 2-3 tys by starczyły. Myślę że trwałe są. Tourance mnie zawiodły nieco z przyczyn jak powyżej - w tej klasy gumie nie powinno się to dziać. Owszem - nawinęły 5kkm w trudnych warunkach (dwie osoby, załadunej, 120-125kmh na autobanach), ale to nie powód do takich historii...może ciśnienie było za małe - nie wykluczam w tym udziału mojej winy.Reindeer pisze:To samo zdarzyło mi się z Tourance (tył z 2011). Po ok. 20 tys. km bieżnika było jeszcze dużo, ale pojawiły się podobne uszkodzenia jak na powyższym zdjeciu. W tym układzie poważnie zastanawiam się nad Sirac tylko ciekaw jestem jakiego przebiegu można się po niej spodziewać.zimny pisze:TKC 80 to bardzo dobra guma. Jest głośna ale ludzi ena niej jeżdżą po świecie i nie ma problemów.
Nie umiem porównać z E09 ale podpowiem tylko że bardzo popularną kombinacją jest też TKC na przód i E09 na tył. Propozycja Artura także wydaje się bardzo dobra.
Ja wiem jedno - kompletnie zmieniłem znanie o Metzelerach Tourance:
https://lh6.googleusercontent.com/-tMxq ... 26_006.jpg
To jest opona z roku 2012 z przebiegiem koło 18 tys. Powinna się zużywać a nie rozłazić. Nigdy więcej. Sirac'i po 25 tys się wyząbkowały trochę ale żadnych takich głupot nie było.
Ja osobiście gdybym miał więcej zapędów terenowych niż mam to napewno brałbym TKC. A tak to najprędzej Sirac'i które są i dobre i trwałe.
Największy żal to koniec produkcji Anakee2, to była najlepsza znana mi opona szosowa dzielnie radząca sobie na szutrach i do tego trwała.
Pozdrawiam
zimny
Re: Opony kostki w teren i na asfalt
Takie "porwane" opony to nic nadzwyczajnego. Jeżeli jeździ się po szutrach, kamieniach... opona ma prawo się rozerwać niezależnie od przebiegu. Oczywiście im mniej zużyta, nowsza opona, tym trudniej ją uszkodzić. Poza tym uszkodzenia się "nawarstwiają" nawet nie zauważysz jak naderwie się, potem następny kamień, krawężnik...
Co do tematu, kostka w teren i na asfalt, dla mnie TKC. W terenie wiadomo, kostka, na asfalcie daje radę. Przelot ok. 100-120 bez problemu. Na bardzo mokrej ok. 60-80. Najgorzej jest na lekko mokrym, takim "mule" z brudu na jezdni, ale na takim g. żadna opona nie daje rady. Trzeba się przyzwyczaić do "walenia się" motocykla, uważać na asfalcie na piasek w zakręcie i delikatnie używać tylnego hamulca (koło szybko się blokuje, co ma swoje zalety jak się potrafi "ustawiać" motocykl). Wadą jest szybkie zużycie opon. Tył szybko robi się kwadratowy (co jeszcze bardziej utrudnia skręcanie na czarnym), a przednia zaokrągla się od hamowania i traci w terenie, ale to są koszt kostki.
Co do tematu, kostka w teren i na asfalt, dla mnie TKC. W terenie wiadomo, kostka, na asfalcie daje radę. Przelot ok. 100-120 bez problemu. Na bardzo mokrej ok. 60-80. Najgorzej jest na lekko mokrym, takim "mule" z brudu na jezdni, ale na takim g. żadna opona nie daje rady. Trzeba się przyzwyczaić do "walenia się" motocykla, uważać na asfalcie na piasek w zakręcie i delikatnie używać tylnego hamulca (koło szybko się blokuje, co ma swoje zalety jak się potrafi "ustawiać" motocykl). Wadą jest szybkie zużycie opon. Tył szybko robi się kwadratowy (co jeszcze bardziej utrudnia skręcanie na czarnym), a przednia zaokrągla się od hamowania i traci w terenie, ale to są koszt kostki.
XL650V Transalp, XS650
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości