Jeśli nie Trampek, to co...
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Znalazłem jeszcze cuś takiego: suzuki dr big 800. Ale pewnie nie bez powodu, nikt o tym tu nie wspomniał.
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Hmm a przymierzałeś się do tego....mały to on nie jest
Do tego 800 jednym garze ma swoje wady i zalety,ale zakładam, że to już pod uwagę wziąłeś - poza tym jest to jedyne moto, które z kaczym dziobem ładnie wygląda wg mnie
Do tego 800 jednym garze ma swoje wady i zalety,ale zakładam, że to już pod uwagę wziąłeś - poza tym jest to jedyne moto, które z kaczym dziobem ładnie wygląda wg mnie
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- zaczekaj
- przycierający rafki
- Posty: 1199
- Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: Odp: Stary trampek czy nowszy Freewind
Dziś o nim myślałam. Miałam zaproponować choć nic o nim nie wiem oprócz tego, że fajnyKrzysieG pisze:Znalazłem jeszcze cuś takiego: suzuki dr big 800. Ale pewnie nie bez powodu, nikt o tym tu nie wspomniał.
Wyklikano z Tapatalk
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
- delfin697
- dwusuwowy rider
- Posty: 180
- Rejestracja: 19.09.2011, 18:43
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
800 bigów jest niewiele i części raczej serwisowe bo te z rynku wtórnego ciężko trafić w idealnym stanie . Opinie z pracy . Moja rada jest taka sama jaką dostałem ja sam po latach przerwy . Teraz na nic się nie napalaj , pojeżdzij po komisach z motkami i posadż na każdym . Sam zobaczysz że w pewnym momęcie zacznie ciągnąć do jednego i ten model i typ kup . Motek musi Ci leżeć jak rękawiczka , to nie jest auto gdzie się pokręcisz aż ustawisz fotel pod siebie , on musi Ci leżeć pod każdym względem. wokoło komina lub do pracy będzie ok ale jak przyjdzie tak machnąć 3 do 5 tysi i jeszcze z plecaczkim to musisz mieć radochę z jazdy a nie w......a że to nie to , bo wtedy nie ma przyjemności z jazdy a i jeszcze awantura z plecaczkiem gotowa . Przejrzyj dział Giełdy może coś tu znajdziesz . Poza tym pamiętaj że jeszcze możesz się targować i sprzęt wystawiony za 6 czy 7 tysi można wyrwać za 5 tysi . Pozdrawiam
WSK 125 kros , WSK 175 kros, M-75, Junak M-10,CB450N klasyk, transalp PD-6 BMW R 1100 GS " MILCZENIE JEST MOWĄ BOGÓW "
- Pawel1980
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Giżycko
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
...jestem w posiadaniu BMW F650 ST i... jest tam dźwignia ssania, mój, a właściwie żony, moto jest na gaźnikach (dwie sztuki), ssania nie było w wersji z wtryskiem i ona ma jedną świecę, a gaźnikowiec dwie jak w TA... Bike lżejszy i trochę poręczniejszy, poniżej 3500 obr można zapomnieć o wpinaniu 5. biegu. ST różni się od pozostałych "eFek" nie wspominając już o małych GS-ach, Dakar to inna "bajka"... Takie tam moje...nadol pisze:Potwierdzam wszystko, silnik pegaza mniej wysilony. Ssanie nigdy nie było użyte bo moto pali bez niego. Kiedyś dzwoniła do mnie kumpela bo był problem z odpaleniem moto, to był zeszły rok późna jesień, jak powiedziałem żeby użyła dźwigienki ssania to się zapytała "a gdzie to jest?". Finalnie i tak okazało się, że aku za słabe. Podładowanie i moto odpaliło bez problemu i bez ssania.grad74 pisze:Bugi te dwa motory zewnętrznie mają taki sam silnik wewnętrznie się różnią, BMW ma większe sprężanie, wtrysk Bosch a nie Magneti Mirelli , wyższy moment obrotowy (60 przy5000 a nie 53 jak Pegaz) , BMW ma 4 zawory a Pegaz ma 5, BMW ma katalizator zamiast jednej rury wydechowej w Pegazie "dymią" oba kominki Ale silnik BM-ki pono chodzi duuużo "kurturarniej" . No i w Pegazie nadal jest dźwidnia ssania a w BMce już nie ma . A tak się cwaniaczę bo właśnie znalazłem w jakimś starym "ŚM" artykuł porównania. Nie mam skanera a bym mógł wrzuciś skan artykułu.
Jeszcze tak w kwestii BMW vs Aprilia. Przed zakupem jeździliśmy oglądać BMW i w tej samej cenie były strasznie zmęczone te bawarskie kucyki. Co ciekawe, wszystkie oglądane 4 sztuki cierpiały na tą samą przypadłość - odpadający lakier z lewego dekla i rdzę przy pompie wody.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
TA ma cztery świecePawel1980 pisze:..ma jedną świecę, a gaźnikowiec dwie jak w TA...
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
DR800 to charakterna maszyna choć specyficzna. Ma swój urok i jest trwała.
A mi się ostatnio bardzo spodobał z szosowego kierunku coś takiego jak NT 650- 700 Deauville. Wygląda fajnie, dobra ochrona przed wiatrem i mój ulubiony silnik.
Pozdrawiam
Zimny
A mi się ostatnio bardzo spodobał z szosowego kierunku coś takiego jak NT 650- 700 Deauville. Wygląda fajnie, dobra ochrona przed wiatrem i mój ulubiony silnik.
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- łamacz szprych
- Posty: 761
- Rejestracja: 06.09.2011, 13:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
SIngle od Suzuki z tego okresu (DR600-650-800-750) to są same stuki i puki, góra silnika to jedna wielka mina. To już wiekowe i wyjeżdżone motocykle, zawieszenie jak w trampku. Jeśli silnik nie miał do tej pory generalki to albo cud, albo stoi w komisie z przebiegiem max 30tyś . Jak ktoś wszystko zrobił i pilnuje oliwy to czemu nie, ale kto sprzedaje moto po kapitalnym remoncie?
Niech będzie odpalony!
- Pawel1980
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Giżycko
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
...po dwie na cylinder... Trampek dwa cylindry i 4 świece, BMW 1 cylinder i 2 świece, ale tylko wersje z gaźnikami, wtrysk ma jedną.mirkoslawski pisze:TA ma cztery świecePawel1980 pisze:..ma jedną świecę, a gaźnikowiec dwie jak w TA...
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 20.05.2014, 18:50
- Mój motocykl: XL750
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
mój f650cs ma dwie bo jest na wtrysku i po lifcie w modelu 2004 . poprzednie miały jedną świecę . stare gaźnikowe f-ki chyba również maja jedną świecę ....
- Pawel1980
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Giżycko
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Moje f650 st z 1997 ma dwa gaźniki i dwie świece i ssanie uruchamiane linką, znajomej f650 gs na wtrysku z 2000 - któregoś tam ma jedną świecę...
...a teraz w temacie - jeżeli będę musiał zamienić Trampka na coś innego była by to Tenere XT660 lub jej odpowiednik ze stajni Aprilli ewentualnie bmw g650 x county, lekki i minimalistyczny...
...a teraz w temacie - jeżeli będę musiał zamienić Trampka na coś innego była by to Tenere XT660 lub jej odpowiednik ze stajni Aprilli ewentualnie bmw g650 x county, lekki i minimalistyczny...
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
A co bardziej szosowego od trampka, do turystyki po czarnym, w cenie do powiedzmy 8tys, nie więcej. Oczywiście z pasażerem i wygodną około trampkową pozycją.
650 Deauville? Honda Silverwing 600? Powiem szczerze że tu nie mam wielu pomysłów.
Pozdrawiam
Zimny
650 Deauville? Honda Silverwing 600? Powiem szczerze że tu nie mam wielu pomysłów.
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
A Triumph Tiger 955i? Nie wiem tylko jak z cenązimny pisze:A co bardziej szosowego od trampka, do turystyki po czarnym, w cenie do powiedzmy 8tys, nie więcej. Oczywiście z pasażerem i wygodną około trampkową pozycją.
650 Deauville? Honda Silverwing 600? Powiem szczerze że tu nie mam wielu pomysłów.
Pozdrawiam
Zimny
http://www.motocykl-online.pl/testy/Tri ... any,4240,1
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Deauville 650 sądząc po masie (250kg zalany) i znając osiągi tego silnika będzie miała z pasażerem lekką zadyszkę. Dodajmy do tego kufry plastykowe z tyłu które przy glebie ulegną w najlepszym wypadku porysowaniu i już spalanie mamy pow. 6.5 litra. Do turystyki asfaltowej to FJR lub Pan European ( niestety poza proponowanym przez Ciebie budżecie).
Dominator.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Pytam czysto teoretycznie bo trampka bynajmniej nie zamierzam zmieniać. Ale może kiedyś coś uda się dokupić.
Celowo podałem limit cenowy bo powyżej 10 tys to wiadomo, vstrom, tygrys i wiele innych bardziej szosowych. Do mnie kutry typu fjr, paneuropa to odpadają bo zbyt masywne i ciężkie. Deauville 700 fajna ale cena nie ta...
Myślę że TDM 850 mogłaby być ciekawą opcją. Ceny rozsądne i opinie dobre. Ogólnie myślę że też skuter pokroju apilii atlantic 500 równie dobrze sprawdzałby się w długich wycieczkach po czarnym.
Ogólnie maxi skutery przekonują mnie bo miałem i chciałbym mieć w przyszłości. Coś klasy 500-600 i spokojnie można europe objechać z pasażerem..
Pozdrawiam
Zimny
Celowo podałem limit cenowy bo powyżej 10 tys to wiadomo, vstrom, tygrys i wiele innych bardziej szosowych. Do mnie kutry typu fjr, paneuropa to odpadają bo zbyt masywne i ciężkie. Deauville 700 fajna ale cena nie ta...
Myślę że TDM 850 mogłaby być ciekawą opcją. Ceny rozsądne i opinie dobre. Ogólnie myślę że też skuter pokroju apilii atlantic 500 równie dobrze sprawdzałby się w długich wycieczkach po czarnym.
Ogólnie maxi skutery przekonują mnie bo miałem i chciałbym mieć w przyszłości. Coś klasy 500-600 i spokojnie można europe objechać z pasażerem..
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Jako realna alternatywa chodzi mi po głowie Kawasaki 650 Versys... Teren mnie już nie interesuje, raczej typowa turystyka asfaltowa, ale raczej w charakterze 1-3 dniowym niż miesięcznych wypraw. Główną przyczyną sprzedaży był sympatyczny, ale słaby silnik Trampiego. Pytanie czy 15KM więcej w Versysie będzie wystarczająco odczuwalną zmianą?
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Nie dowiesz się, póki si e nie przejedziesz Podobno silnik to jego główna zaleta.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Ja jakbym miał sobie dokupić coś drugiego to wybór mam ogólnie dość prosty - Deauville 650/700 lub Burgman 650, Silverwing 600 ew. Aprilia Atlantic 500.
A jakbym nie mógł mieć dwóch motocykli to Transalp 700 jako złoty środek.
A jakbym nie mógł mieć dwóch motocykli to Transalp 700 jako złoty środek.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
"Przejechać się" to nie taka prosta sprawa, zwłaszcza że nie jest to tak popularny model jak Tramp, ale mam nadzieję wybrać się w przyszłym tygodniu do salonu posiedzieć, pokręcić manetką, popatrzeć z bliska, itd. Swoją drogą nówka 25 tys. złotych, a coś czuję, że trzeci w życiu motocykl zostanie ze mną już długo, bo wyklarowało mi się czego chcę i jak faktycznie wykorzystuję ten pojazd. Może warto?ArturS pisze:Nie dowiesz się, póki si e nie przejedziesz Podobno silnik to jego główna zaleta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości