regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Robisz to tak samo jak synchro w gaźnikowcach. Ceny powinny być nie większe jak w gaźnikach.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Obydwa przewody podcisnieniowe ida do trojnika i jako jeden do jakiegos czujnika. Nie wiem, czy jak podlacze wakuometry i odepne ten czujnik to uda sie to wyregulowac?
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Innego sposobu raczej nie ma, bo jeśli ten czujnik odczytuje podciśnienie to uśrednione i podejrzewam, że potrzebuje tego przy obciążonym silniku na wyższych obrotach.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Byc moze czujnik zalacza pompe paliwa po uruchomieniu albo cos w tym rodzaju? Zalatwilem dzisiaj wakuometry teraz bede musial stworzyc-kupic kluczyk katowy torx do regulacji przpustnicy od spodu miedzy cylindrami. Taki krok hondy w strone serwisowania w aso
Edit
Do sruby regulacyjnej dostep jest praktycznie nie mozliwy. Da sie ja pewnie ruszyc ale raczej nie regulowac podczas pracy silnika. Zdemontowalem zbiornik i airbox dwa razy, zeby podlaczyc i odlaczyc wakuometry. Tak wygladaly wskazania
Sa jeszcze dwie sruby regulacyjne, wygladaja jak od skladu mieszanki ale ich nie ruszalem bo nie wiem co nimi ustawiac?
Edit
Do sruby regulacyjnej dostep jest praktycznie nie mozliwy. Da sie ja pewnie ruszyc ale raczej nie regulowac podczas pracy silnika. Zdemontowalem zbiornik i airbox dwa razy, zeby podlaczyc i odlaczyc wakuometry. Tak wygladaly wskazania
Sa jeszcze dwie sruby regulacyjne, wygladaja jak od skladu mieszanki ale ich nie ruszalem bo nie wiem co nimi ustawiac?
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- Neverluk
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 47
- Rejestracja: 10.11.2010, 08:15
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Toruń
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Czesc,
ja mam za to nastepujacy problem Mianowicie ostatnio robiłem synchro w swoim trampku przed tem zawory i jest problem ponieważ wskazówka obrotów pływa +/-200obr ustawiałem obroty na 1250 na rozgrzanym moto (do zal went.) ale standardowa jego praca to wskazanie w połowie między srodkiem a pierwsza kreska czyli jak mam taka temperature to obroty mam nizsze ok 1100 i faluja. Jak podniose do 1250 to jak dojdzie temp. do połowy (zal went.) mam wtedy obroty na poziomie 1400obr. i wskazówka mniej faluje ale w kazdych warunckach zawsze ma cos takiego na chwilke jak by czkawke obroty spadna o 200obr i znow jest ok(tzn plywaja mniej). :/. Dodam jeszcze ze przy sychro sam nacisk srubokręta zmienia wskazania na waku dosc mocno. Nie strzela w wydech, spalanie 5,5 /100. Patrzyłem na inne trampki 650 i tam wskazówki stały jak struna.
nie regulowałem skladu mieszanki bo po koloru swiec (cappucino) jest chyba ok.
PS. Dodam, że te obroty falują od kad go posiadam.
Macie może jakąs rade co ew. jeszcze moge zrobic by wyregulowac wolne obroty ?
ja mam za to nastepujacy problem Mianowicie ostatnio robiłem synchro w swoim trampku przed tem zawory i jest problem ponieważ wskazówka obrotów pływa +/-200obr ustawiałem obroty na 1250 na rozgrzanym moto (do zal went.) ale standardowa jego praca to wskazanie w połowie między srodkiem a pierwsza kreska czyli jak mam taka temperature to obroty mam nizsze ok 1100 i faluja. Jak podniose do 1250 to jak dojdzie temp. do połowy (zal went.) mam wtedy obroty na poziomie 1400obr. i wskazówka mniej faluje ale w kazdych warunckach zawsze ma cos takiego na chwilke jak by czkawke obroty spadna o 200obr i znow jest ok(tzn plywaja mniej). :/. Dodam jeszcze ze przy sychro sam nacisk srubokręta zmienia wskazania na waku dosc mocno. Nie strzela w wydech, spalanie 5,5 /100. Patrzyłem na inne trampki 650 i tam wskazówki stały jak struna.
nie regulowałem skladu mieszanki bo po koloru swiec (cappucino) jest chyba ok.
PS. Dodam, że te obroty falują od kad go posiadam.
Macie może jakąs rade co ew. jeszcze moge zrobic by wyregulowac wolne obroty ?
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 36
- Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Białogard
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Szukam, czytam i nie znajduje odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Czy ma któryś z kolegów namiar na manual czyszczenia gaźników, w jaki sposób sprawdzić gniazda iglicowe, na co zwrócić uwagę czyszcząc gaźniki (prócz membran)?
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Witam.
Mam dylemat w związku z regulacją zaworów. Mam Transalpa rocznik 1989(dane z tabliczki), jednak na tabliczce jest podane że został wyprodukowany w listopadzie 88. Transalp ma malowanie biało- niebiesko- czerwone, liczniki okrągłe w milach i srebrne felgi rocznik 89. Nie jestem pewien czy powinien mieć ustawiony luz 0,1 czy też 0,15/ 0,2. Jak to sprawdzić?
Mam dylemat w związku z regulacją zaworów. Mam Transalpa rocznik 1989(dane z tabliczki), jednak na tabliczce jest podane że został wyprodukowany w listopadzie 88. Transalp ma malowanie biało- niebiesko- czerwone, liczniki okrągłe w milach i srebrne felgi rocznik 89. Nie jestem pewien czy powinien mieć ustawiony luz 0,1 czy też 0,15/ 0,2. Jak to sprawdzić?
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Silnik czarny (w fabryce malowany, można odróżnić po wieloklinie wałka zdawczego) ma 0,1mm na zaworach ssących i wydechowych. (Chyba taki masz).Szymon_n pisze:Witam.
Mam dylemat w związku z regulacją zaworów. Mam Transalpa rocznik 1989(dane z tabliczki), jednak na tabliczce jest podane że został wyprodukowany w listopadzie 88. Transalp ma malowanie biało- niebiesko- czerwone, liczniki okrągłe w milach i srebrne felgi rocznik 89. Nie jestem pewien czy powinien mieć ustawiony luz 0,1 czy też 0,15/ 0,2. Jak to sprawdzić?
Silnik srebrny to zawory ssące na 0.13-0.17mm, zawory wydechowe 0.18-0.22mm luzu.
Wrzuć jakąś fotkę.
Dominator.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Silnik mam czarny, ale wałek zdawczy jest nowego typu, taki jak po 89 roku.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Z tego co mi wiadomo czarne silniki montowano również w roczniku 90.
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Mój czarny silnik z 1989 (według numeru VIN, pierwsza rejestracja 1990) ma drobnozębny wałek zdawczySzymon_n pisze:Silnik mam czarny, ale wałek zdawczy jest nowego typu, taki jak po 89 roku.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Jeśli masz czarny silnik z takim wieloklinem jak na zdjęciu to zawory na 0.1mmm
Jeśli masz silnik z takim wieloklinem to zawory z większym luzem-patrz posty wyżej
Z tego co piszesz to masz wynalazek o jakim te forum nigdy nie słyszało, albo masz malowany silnik przez poprzedniego właściciela.
Jeśli masz silnik z takim wieloklinem to zawory z większym luzem-patrz posty wyżej
Z tego co piszesz to masz wynalazek o jakim te forum nigdy nie słyszało, albo masz malowany silnik przez poprzedniego właściciela.
Dominator.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Wynika z tego, że należy się sugerować rodzajem wielowpustu na wałku zdawczym, a nie kolorem silnika(mój silnik na pewno oryginalnie był czarny.)
- Darek pomorze
- osiedlowy kaskader
- Posty: 124
- Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: GDA
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Witam mam prośbę podajcie koledzy jaki powinien byc luz zaworowy w 650-tce rok 2000.Pilnie potrzebuję.Dzięki
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 60#p133137Darek pomorze pisze:Witam mam prośbę podajcie koledzy jaki powinien byc luz zaworowy w 650-tce rok 2000.Pilnie potrzebuję.Dzięki
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Darek pomorze
- osiedlowy kaskader
- Posty: 124
- Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: GDA
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Dzięki za expresową odpowiedz.Pozdro.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 83
- Rejestracja: 07.11.2013, 15:03
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Żory
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Szukam cierpliwego, znającego się i chętnego do przyuczenia mnie odnośnie regulacji luzów zaworowych, czyszczenia i regulacji gaźnika....Oczywiście nie za darmo, zapłacę tak jak w serwisie i mogę mogę jeszcze dołożyć do tego parę dobrych . Trampiszon będzie przygotowany bez baku i owiewek, żeby nie marnować czasu "nauczyciela", posiadam wszystkie potrzebna klucze łącznie z dynamometrycznymi jeżeli będą potrzebne, garaż ogrzewany (ale słabo)....wiem, że to podobno proste ale wprawiony dobry nauczyciel mile widziany. Dodatkowo w zamian mogę pomóc w synchronizacji gaźników bo vacuometry mam na stanie, z dorobieniem kluczyka też nie będzie problemów. Wymagana znajomość w/w zagadnień, a nie chęć „nauczę się na czyimś, a później jak się uda zrobię mojego”...
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Proszę bardzo. Lepszego nauczyciela trudno będzie znaleźć. Byłem, polecam: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ag#p291430rox pisze:Szukam cierpliwego, znającego się i chętnego do przyuczenia mnie odnośnie regulacji luzów zaworowych, czyszczenia i regulacji gaźnika....Oczywiście nie za darmo, zapłacę tak jak w serwisie i mogę mogę jeszcze dołożyć do tego parę dobrych . Trampiszon będzie przygotowany bez baku i owiewek, żeby nie marnować czasu "nauczyciela", posiadam wszystkie potrzebna klucze łącznie z dynamometrycznymi jeżeli będą potrzebne, garaż ogrzewany (ale słabo)....wiem, że to podobno proste ale wprawiony dobry nauczyciel mile widziany. Dodatkowo w zamian mogę pomóc w synchronizacji gaźników bo vacuometry mam na stanie, z dorobieniem kluczyka też nie będzie problemów. Wymagana znajomość w/w zagadnień, a nie chęć „nauczę się na czyimś, a później jak się uda zrobię mojego”...
Dominator.
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 241
- Rejestracja: 07.09.2013, 12:12
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Myślibórz
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Zgadza się, również polecam. Mistrz w tej dziedzinie.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 83
- Rejestracja: 07.11.2013, 15:03
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Żory
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
To,że uczą sami "mistrzowie" i ja zgadzam się z Wami...tylko czasem do Warszawy nie po drodze aczkolwiek liczę, że jednak może znajdzie się na forum jakiś uczeń mistrza który podzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami na ziemi śląskiej...Miły pisze:Zgadza się, również polecam. Mistrz w tej dziedzinie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości