Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: tomekpe »

No właśnie, u siebie zauważyłem tendencję do "wiecznego" jeżdżenia na Trampku. Może 4 lata to mało, ale jak już przeczytałem o wszystkich wadach na forum, to się z nimi pogodziłem i jeżdżę. Nie za bardzo czuję potrzebę zmiany, dostosowałem swoje oczekiwania do możliwości motocykla, inna rzecz, że Trampek rzeczywiście mi pasuje. Ale jednak to trochę taka pułapka, motocykl na tyle przyjemny, że nie chce się go zmieniać.

A może by tu coś trzeba zmienić ? :-) Baran tak ładnie zachwala ... No ale On trochę narzekał na Trampka ;-)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Nadol »

Chyba każdy ma swoje tempo "dojrzewania" do nowego motocykla. Im więcej jeździmy tym stajemy się bardziej świadomi jakimi cechami powinien charakteryzować się nasz kolejny motocykl. Tylko czy taki motocykl ktoś wyprodukował? Czy będzie nas na niego stać? A może po prostu zmienić na inny - tak dla nabycia większego doświadczenia? Przecież zawsze możemy wrócić do Trampka!
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: MADRAFi »

Tramp XL700V ABS - 218 kg na sucho + 15 kg (17,5l) benzyny + 2 kg oleju = 235 kg.

Rozne zrodla roznie podaja ale wedlug Hondy masa suchego to 214 kg.
niezmienia to faktu ze sie zdziwilem ze az tyle wazy.
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

tomekpe pisze:No właśnie, u siebie zauważyłem tendencję do "wiecznego" jeżdżenia na Trampku. Może 4 lata to mało, ale jak już przeczytałem o wszystkich wadach na forum, to się z nimi pogodziłem i jeżdżę. Nie za bardzo czuję potrzebę zmiany, dostosowałem swoje oczekiwania do możliwości motocykla, inna rzecz, że Trampek rzeczywiście mi pasuje. Ale jednak to trochę taka pułapka, motocykl na tyle przyjemny, że nie chce się go zmieniać.

A może by tu coś trzeba zmienić ? :-) Baran tak ładnie zachwala ... No ale On trochę narzekał na Trampka ;-)
To nie do końca tak - lubiłem swojego XL650V. To była dobra maszyna. Ale przegiął pałę kilkoma kwestiami:
- spalanie - min. 6l/100km jakkolwiek bym nie jechał
- pod koniec kadencji coraz częściej w myślach miałem 'no jedź, k..wa, jedź' podczas wyprzedzania (i nie tylko), jednocześnie pałując silnik po 7-8 tys rpm
- złapał muła powyżej 2000m i dopiero z powrotem na dole go odzyskał.
Nigdy nie doznałem takiego upokorzenia na moto, jak wtedy, gdy na drodze na Grossglockner wtryskowy chopper uciekł mi na winklach ;)

Chciałem wtryskowca, odkładając (bez przekoloryzowania) ponad 100-letnią technologię gaźnikową do muzeum, gdzie jej miejsce.
Tak się jakoś złożyło, że wkrótce potem przejechałem się XL700V Ucientej i na początku też strasznie chciałem drugiego takiego złotego.
Był trochę mocniejszy, sztywniejszy i mega podobał mi się wizualnie. Zacząłem szukać, ale widząc ceny XL700V po 20.000zł,
zacząłem się zastanawiać, czy to 60KM po miesiącu znowu nie zacznie mnie wpieniać. A za 20k można było kupić naprawdę porządne maszyny, tylko nie z kategorii 'wysoko zawieszony turystyk'. Przypomniałem sobie, że podobał mi się Tiger Wojsa. Sprawdziłem specyfikację i wieeele opinii na advrider.com i triumphrat.net, żeby zobaczyć, co to właściwie za maszyna. Skonfrontowałem z ceną... i dalej już potoczyło się samo ;)
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Nadol »

Baran, po takiej reklamie to teraz będzie kolejka do ciebie z prośbą: "Daj się bujnąć!" ;)
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Odp: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: spaw »

nadol pisze:Baran, po takiej reklamie to teraz będzie kolejka do ciebie z prośbą: "Daj się bujnąć!" ;)
No to ja jestem pierwszy chętny :D
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Awatar użytkownika
Skorpionka
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 715
Rejestracja: 09.01.2011, 14:31
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Skorpionka »

Baran prosił mnie o opis wrażeń z jazdy na jego moto / porównanie z 700-tką, żeby była też perspektywa kobiety. Nie wiem, czy moje wrażenia będą jakoś szczególnie typowe dla kobiet, ale czytelnik na pewno może liczyć na brak wywodów technicznych ;) A poza tym, opis oczywiście całkowicie subiektywny :)

Moja pierwsza reakcja: I znowu 700-tka dostanie bęcki… ;) Ale chyba nie jest tak źle. Przechodząc zatem do meritum:


Zalety Tygrysa (jest ich niewątpliwie wiele, ale skupiłam się na tych, które są przewagą wobec TA 700):

1. Szósty bieg – komentarz dla jego potrzeby chyba zbędny :) Poza tym: po pierwsze, na TA ciągle łapię się na tym, że przy 120 km/h chciałabym wrzucić coś następnego, a po drugie, przy jeździe 150-160 km/h na Trampku ma się wrażenie, że strasznie się tym męczy, podczas gdy Tygrych zdaje się tylko jeszcze radośniej pogwizdywać ;)
2. BARDZO płynne oddawanie mocy od samego początku.
3. Miękkość (?) zawieszenia – świetnie wybiera dziury i wszelkie nierówności. Testowana TA700 i Tiger na tych samych dziurach: pierwszy był przejazd 700-tką – dziury były spore, ale plomby świeże więc nie wypadły ;) Dosiadając Tygrysa widziałam te dziury, ale nie wierzyłam, że są ;)
4. Hamulce – trochę lepsze niż w 700, a i przy mocniejszym hamowaniu mniej nurkuje niż 700
5. Porządne wyważenie i trzymanie się w winklach, również dziurawych. Wsiadając na niego po raz pierwszy, pomyślałam „dżizas, jak jak ogarnę tego potwora”, oczywiście robiąc dobrą minę, by nie stresować właściciela ;) Ale po kilkunastu minutach jazdy czułam się znacznie bardziej komfortowo niż po miesiącach na własnej 700. Co więcej, na winklach zawsze byłam w stanie zejść niżej niż na własnym moto. Ale równie dobrze może to świadczyć tylko o tym, że w zakrętach lepiej dogaduję się z Tygrysem;
6. Moc – ma, że tak powiem, czym oddychać. Wyprzedza się dobrze i Trampem, i Tygrysem (choć może Tygrys reaguje ciut szybciej). Ale raz pożyczyłam od Barana moto na 3 dni - przesiadając się potem z powrotem na Trampa, przez pierwsze kilkanaście km czułam się – serio! - jak na rowerze…
7. Reflektory. Nie da się ukryć, że te dwa okrągłe ślepia mają swoją specyficzną urodę - mogą się podobać lub wręcz przeciwnie. Ale ich oryginalność bywa zaletą – jeśli jedzie się grupą i np. po ciemku lub w dużym ruchy, a Tygrys zniknął na chwilę za nami, to, gdy się pojawi, nie trzeba zastanawiać się, czy to „nasz” i ew. czekać / zwalniać – bo już na pierwszy rzut oka wiadomo kto zacz.
8. Last but not least: satysfakcja z jazdy. To ulotne coś, co sprawia, że podczas jazdy pojawia się szeroki banan na twarzy :) (tylko potem komary z zębów trzeba wydłubywać :P)


Wady - nie są znaczące, ale dla zrównoważenia zalet można by się przyczepić do następujących kwestii:

1. Szeroka kanapa – przy moim wzroście 174 cm nie zawsze czułam się pewnie stawiając stopy na ziemi. Manewrowanie po wertepach (np. na biwaku wśród kępek trawy) lub cofanie przy choćby minimalnym nachyleniu w górę – jest mocno utrudnione. Ta kanapa plus dość szeroki bak dają w pierwszej chwili poczucie „rozkraczenia” – ale ono po chwili mija i w niczym nie przeszkadza podczas jazdy.
2. Dziwne umiejscowienie podnóżków – są dokładnie tam, gdzie łydki – po kilku zatrzymaniach np. na światłach czy gdziekolwiek, zawsze pojawiało się kilka siniaków na łydkach. Ale może to moje łydki są niewymiarowe ;) Ponadto, jak dla mnie podnóżki są ciut zbyt wysoko i w dłuższej trasie noga szybciej się męczy, za to w krótszej trasie - mam wrażenie, że takie ich ułożenie prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy.
3. Mikroskopijna szyba, nawet z deflektorem dla mnie za niska – wieje po wszystkim, łącznie z szyją :)
4. Jak już ktoś parę osób wcześniej wspomniało, deska rozdzielcza ma swoje wady. Ja dodam, że zegar (w sensie, ten wskazujący czas) ustawiony jest w tak niefortunnym miejscu, trochę poniżej deski, że przy nawet lekkim słońcu nie widać już, która godzina.
5. Gmole – ludzie piszą, że brak jest sensownych gmoli dostępnych na rynku, chyba że Ostry coś już wyprodukował :) Ale zaraz, zaraz, Wojs chwalił H&B… Więc to chyba nie wada.

Czy żałuję, że mam TA a nie Tygrysa? Nie, bo TA to moje pierwsze moto, na którym łagodnie stawiałam swoje pierwsze kroki. TA ciągle mnie nie nudzi, bo nadal mam jeszcze na nim sporo do nauki...:)

Co po Trampku? Kiedy / jeśli sprzedam Trampka, to… bardzo podoba mi się Tygrys 800xc. Na razie tylko miałam okazję przysiąść się do niego na targach – sprawiał wrażenie wygodnego i zwinnego. Czas pokaże :)

spaw pisze:
nadol pisze:Baran, po takiej reklamie to teraz będzie kolejka do ciebie z prośbą: "Daj się bujnąć!" ;)
No to ja jestem pierwszy chętny :D
Chyba teraz kolejka jeszcze bardziej się wydłuży… ;)
Awatar użytkownika
Murzyn
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 02.07.2014, 14:21
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Murzyn »

Przydalo by sie jeszcze porównać Tigera do V-storma i jak komuś brakuje mocy w trampku mialby na tacy gotowe rozwiazanie ;)
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: hynas »

Na tygrysa mam chęć już dwa lata i mam nadzieję że w tym roku uda się mi się dokonać zakupu.
Znalazłem : http://otomoto.pl/triumph-tiger-955i-za ... 85822.html
Motocykl pochodzi z Szwajcari i zastanawia mnie podana moc, powinna być 98 KM a jest 86 KM czyżby na szwajcarię był obcięty ?
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Nadol »

hynas pisze:Na tygrysa mam chęć już dwa lata i mam nadzieję że w tym roku uda się mi się dokonać zakupu.
Znalazłem : http://otomoto.pl/triumph-tiger-955i-za ... 85822.html
Motocykl pochodzi z Szwajcari i zastanawia mnie podana moc, powinna być 98 KM a jest 86 KM czyżby na szwajcarię był obcięty ?
Obcięta, trampki też były dławione.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wilczek »

skąd jest teraz to moto? oglądałem i sprawdzaliśmy podobne( identyczne :mouthshut: ) moto rok temu dla Kolegi i to straszny szrot był. Wizualnie był ok,ale mechanika.... :thumbsdown: Oby to nie był ten.
Dalej na priv.
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: hynas »

aktualnie stoi w Rzeszowie, ale jak jest zdławiony to nie zawracam sobie nim głowy, szukam dalej.
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wilczek »

Wgranie nowej mapy wtrysków to nie jest żaden problem :grin: innego zdławienia nie mogło być :grin: więc .... :thumbsup:
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: hynas »

Najpierw trzeba sprzedać, ale zdjęcia już zrobione i zaraz wrzucam w dział sprzedaży.
Licze na szybką sprzedaż trampka i szybki zakup tigera :grin:
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

hynas pisze:Na tygrysa mam chęć już dwa lata i mam nadzieję że w tym roku uda się mi się dokonać zakupu.
Znalazłem : http://otomoto.pl/triumph-tiger-955i-za ... 85822.html
Motocykl pochodzi z Szwajcari i zastanawia mnie podana moc, powinna być 98 KM a jest 86 KM czyżby na szwajcarię był obcięty ?
Moc w 2001 - 2004 powinna być 104 KM. 86 KM miał Tiger 885i (1999-2001), ale ten silnik to na 100% 955i.
Albo gość nie wie, co sprzedaje, albo faktycznie jest zdławiony na Szwajcarię, ale nie ma o takich za zbytnio info w necie.

Jak powiedział Wilczek,
Wgranie nowej mapy wtrysków to nie jest żaden problem :D
Darmowy program Tuneboy + zwykły kabel OBD2 do auta + wsad do ECM z tej strony http://www.tomhamburg.net/Tune_List.html i robisz to sam pod domem. Ale ...
innego zdławienia nie mogło być :grin: więc .... :thumbsup:
Moim zdaniem mogło, czytałem coś o zwężkach w airboxie, mogą (ale nie muszą!) być też jakieś zwężki w przepustnicy. W każdym razie nic, czego nie dałoby radę dłubnąć (lub wydłubać :) ) samodzielnie.

A co do motocykli z Rzeszowa to jeśli to z komisu, to wracając z pod Bieszczad szukając swojego (oglądany okazał się gruzem z silnikiem wyrwanym z ramy), wpadłem po drodze do 2 komisów do Rzeszowa i w obydwu mieli w 80% polepione padaki, więc wzmożona czujność może być zbawienna :)
Ostatnio zmieniony 23.07.2014, 21:00 przez Baran, łącznie zmieniany 2 razy.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: hynas »

Dzięki za info, własnie trampek został wstwawiony w ogłoszenie.
Do gościa nie dzwoniłem, najpierw muszę sprzedać bo gotówki brak, wtedy zacznę szukać i dzwonić. Gdyby ktoś miał
coś wartego uwagi będe wdzięczny za info.
Tiger-ów jest jak na lekarstwo i szukanie jest dość trudne.
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Murzyn
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 02.07.2014, 14:21
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Murzyn »

Ja sie tak zastanawiam kto ma bardziej pokrecone w glowie kupujacy czy sprzedajacy.
Kto wierzy ze np audi tdi 14 letnie ma 140k przebiegu? Tak samo TA czy inny turystyk. Ktos kupił taki motor, zeby jezdzić do kosciola i robic 2-3k roczne. No na bank. Ja ledwo sie krecę w okolicy i 6k stuknelo nie wiem kiedy
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wilczek »

Wiele wskazuje, ze będę na Rajdzie Rzeszowskim, więc moze uda się na zielonego popaczzeeećć :wink: a niebawem widzę się z mech , który serwisuje mojego ( i zna bdb triumpha ) to dopytam o zdławienie mechaniczne. Z info jakie pamiętam, to raczej elektronicznie. A nawet jesli zwęzili air lub przepustnicę, to tak jak pisał Baran, bezproblemowe do zmiany, nawet samemu. Oczywiście mapa i tak do wgrania na nową. Byle to nie była zielona padaczka , którą juz sprawdzaliśmy :mouthshut: Edyta: murzyn , chrzestny mojej Córy , ma tygrysa z 99-00, i prawdziwy przebieg poniżej 40 kkm. Właśnie nie ... Hynas dryndaj do mnie.jesli jeszcze nie sprzedał to miałbyś pod rozwagę ...
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: ostry »

Dlaczego takiego wyboru nie było gdy ja szukałem? Nawet rozważałem wylot w jedną stronę i powrót na kołach po śledzeniu brytyjskich serwisów. Ale paradoksalnie w tamtym okresie Tigery 955i tańsze były w PL (pewnie z powodów "różnych ") :lol:
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości