XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: capri »

Dokładnie, biały dym to norma. A duży dystans przejechałeś, miasto, trasa?

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Dymienie występuje po każdym dłuższym postoju, po prostu gdy silnik ostygnie. Trasy krótkie po 15-30km.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Qter »

Obym nie był złym prorokiem ale mogą to być pierścienie do roboty... jak z poziomem oleju?

Pzdr

Qter



piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: capri »

Przy takich przebiegach w zimę nie wpadałbym w panikę, ale kto bogatemu zabroni ;)
Sprawdź poziom (zużycie) oleju, jak radził Qter, a jak chcesz wiedzieć więcej w temacie pierścieni to zmierz kompresję.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Qter »

capri pisze:Przy takich przebiegach w zimę nie wpadałbym w panikę, ale kto bogatemu zabroni ;)
Sprawdź poziom (zużycie) oleju, jak radził Qter, a jak chcesz wiedzieć więcej w temacie pierścieni to zmierz kompresję.
Jak byś miał mierzyć kompresje to zrób to co najmniej 2 razy - 1 raz na zimnym silniku, 2 raz na rozgrzanym...

IMHO bez paniki - temat do ogarnięcia - może masz gdzieś w swojej okolicy kogoś ogarniętego w TA co się przyjrzy problemowi?

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Pawel »

A ja proponuję na razie nic nie robić :smile: . Wiem, że można jeździć na motocyklu w zimie, ale motocykle zaprojektowano raczej na lato. Przyjdzie wiosna, słońce, normalne temperatury powietrza, mało wilgoci i wtedy wszystkie niepokojące sprawy związane z moto mogą zniknąć. Jeśli jednak coś się nie zmieni "na plus", to dopiero wtedy bym się zastanawiał.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: capri »

To samo właśnie staram się od początku powiedzieć ;)
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: kapsun »

Pawel pisze:A ja proponuję na razie nic nie robić :smile: . Wiem, że można jeździć na motocyklu w zimie, ale motocykle zaprojektowano raczej na lato. Przyjdzie wiosna, słońce, normalne temperatury powietrza, mało wilgoci i wtedy wszystkie niepokojące sprawy związane z moto mogą zniknąć. Jeśli jednak coś się nie zmieni "na plus", to dopiero wtedy bym się zastanawiał.
J.w. szkoda teraz się martwić, będzie cieplej to się okaże czy wszystko jest w porządku, teraz nie są zbyt normalne temperatury na zewnątrz dla pracy silnika motocykla
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Temat wątku będzie trzeba zmienić na " Zmartwienia świeżego właściciela Transalpa" ;)
Zauważyłem wyciek z króćca gaźnika, fakt że opaska jest luźna, ale czy z tego miejsca ma prawo wydobywać się taki syf? Pytałem mechanika, stwierdził że może odma zamarzła i wywala syf tą drogą. Co Wy o tym sądzicie? Czy poza założeniem nowej opaski warto coś jeszcze sprawdzić? Fotka: https://drive.google.com/file/d/1Oik_qy ... p=drivesdk
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2510
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Artek »

Sprawdzić poziom oleju czy nie przybywa. Gaźniki na stół i kontrola zaworków poziomu paliwa( szczególnie gaźnik tylnego cylindra). Jak się nie znasz na mechanice to oddaj moto do dobrego warsztatu motocyklowego w okolicy.
Dominator.
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: mallory »

Artek pisze:Sprawdzić poziom oleju czy nie przybywa. Gaźniki na stół i kontrola zaworków poziomu paliwa( szczególnie gaźnik tylnego cylindra). Jak się nie znasz na mechanice to oddaj moto do dobrego warsztatu motocyklowego w okolicy.
100% racji. Taki "wylew żółci" spod skróćców to typowy objaw lejących zaworków.... i powód zwiększonego spalania - typowe dla trampków i afryk - świece są wtedy ok - najczęściej dzieje się gdy ostatnimi laty częściej moto stoi niż jeździ... raczej przyczynek do radości bo mało używany był ostatnio... oddaj to do serwisu.

PS. w tym wątku nie wierzyłem własnym oczom czytając propozycje remontu pieca na podstawie tego co napisano... :grin: :grin: :grin: :grin:
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Gaźniki już na stole, według zaleceń kolegi Szynszyla z forum AT planuję wymienić dysze, skontrolować wszystko wg serwisówki i wymyć w myjce ultradźwiękowej.
W jakich modelach występują takie same gaźniki/ dysze gaźników/ inne podzespoły gaźników?
Zaworki jako tako znalazłem, nie wiem czy odpowiednie rozmiary ale podobno do XL650V, na WEMOTO natomiast jest od groma rozmiarów dysz do wyboru pod ten model...
Ogólnie słaba dostępność zestawów naprawczych
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2510
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Artek »

Jak już na tego futrzaka trafiłeś w sieci (co nie trudne :lol: :thumbsup: ) to wyślij mu gaźniki pocztą. Wszystko wyniesie max. 150 zł.
Dominator.
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Nie chodzi o pieniądze ale o czas. Moto jeżdżę do pracy, a Szynszyl naprawia weekendami, wiec przy dobrych wiatrach gaźnik z wysyłką bym mial gotowy na następny wtorek (27.02), a jeszcze trzeba przeprowadzić regulację i synchronizację...
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2510
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Artek »

Wiem. Ale jeśli coś Ci nie wyjdzie to i tak dwa razy będziesz robił. Skoro latasz moto na co dzień to lepszym wyjściem jest zrobić raz a dobrze a nie ciągle do tego tematu powracać. Wysyłasz gaźniki we czwartek i we wtorek są u Ciebie. 4 dni na rowerze jeszcze nikogo nie zabiło :smile: . Ale jak mawiał klasyk: Ty tu rządzisz, Ty rozdajesz karty.
Dominator.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: makumba »

Że tak zapytam a propo tego spalania, czy oleju w silniku nie przybywa? Bo zdarzało się i tak, że podczas postoju zimowego potrafił puszczać gaźnik podciśnieniowy i paliwo przelewało się przez cylindry do silnika stąd wrażenie większego ubytku paliwa.
xl650v, drz 400
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Nie przybywa. Olej codziennie sprawdzany :)
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5548
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojtekk »

Popieram artka. Gaźniki bez wsparcia to nie łatwy temat. Np ocenić , czy dany element jest wytarty. Albo brakuje jakiejs części (choć to akurat z manualem). Ustawienie powinno być jednak na Moto bo wartości nominalne to jedno a dwa to 25 letni silnik , zawory itp
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: makumba »

Jeszcze mi się kołacze gdzieś po głowie uszkodzenie membran gaźnikowych :egh:
xl650v, drz 400
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Gaźniki wysłane do szynszyla we wtorek. Ogólnie mechaniki się nie boję, robiło się niejedno... Ale biorąc pod uwagę dostępność części, ew. koszt nowych gaźników i zerowe doświadczenie z gaźnikami stwierdziłem, że oddam to specjaliście :roll:
Poczekam, ale będzie zrobione porządnie, w tym czasie zrzucę brzuszek na rowerze czy coś :wink: A w motorku sprawdzę luzy zaworowe i co się jeszcze da jako że stoi rozbebeszony :smile:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości