XL650V Spalanie w niskich temperaturach
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Dokładnie, biały dym to norma. A duży dystans przejechałeś, miasto, trasa?
Life is brutal and full of zasadzkas...
Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Dymienie występuje po każdym dłuższym postoju, po prostu gdy silnik ostygnie. Trasy krótkie po 15-30km.
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3403
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Obym nie był złym prorokiem ale mogą to być pierścienie do roboty... jak z poziomem oleju?
Pzdr
Qter
piję bro i palę sziszę
Pzdr
Qter
piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Przy takich przebiegach w zimę nie wpadałbym w panikę, ale kto bogatemu zabroni
Sprawdź poziom (zużycie) oleju, jak radził Qter, a jak chcesz wiedzieć więcej w temacie pierścieni to zmierz kompresję.
Sprawdź poziom (zużycie) oleju, jak radził Qter, a jak chcesz wiedzieć więcej w temacie pierścieni to zmierz kompresję.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3403
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Jak byś miał mierzyć kompresje to zrób to co najmniej 2 razy - 1 raz na zimnym silniku, 2 raz na rozgrzanym...capri pisze:Przy takich przebiegach w zimę nie wpadałbym w panikę, ale kto bogatemu zabroni
Sprawdź poziom (zużycie) oleju, jak radził Qter, a jak chcesz wiedzieć więcej w temacie pierścieni to zmierz kompresję.
IMHO bez paniki - temat do ogarnięcia - może masz gdzieś w swojej okolicy kogoś ogarniętego w TA co się przyjrzy problemowi?
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
A ja proponuję na razie nic nie robić . Wiem, że można jeździć na motocyklu w zimie, ale motocykle zaprojektowano raczej na lato. Przyjdzie wiosna, słońce, normalne temperatury powietrza, mało wilgoci i wtedy wszystkie niepokojące sprawy związane z moto mogą zniknąć. Jeśli jednak coś się nie zmieni "na plus", to dopiero wtedy bym się zastanawiał.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
To samo właśnie staram się od początku powiedzieć
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
J.w. szkoda teraz się martwić, będzie cieplej to się okaże czy wszystko jest w porządku, teraz nie są zbyt normalne temperatury na zewnątrz dla pracy silnika motocyklaPawel pisze:A ja proponuję na razie nic nie robić . Wiem, że można jeździć na motocyklu w zimie, ale motocykle zaprojektowano raczej na lato. Przyjdzie wiosna, słońce, normalne temperatury powietrza, mało wilgoci i wtedy wszystkie niepokojące sprawy związane z moto mogą zniknąć. Jeśli jednak coś się nie zmieni "na plus", to dopiero wtedy bym się zastanawiał.
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Temat wątku będzie trzeba zmienić na " Zmartwienia świeżego właściciela Transalpa" ;)
Zauważyłem wyciek z króćca gaźnika, fakt że opaska jest luźna, ale czy z tego miejsca ma prawo wydobywać się taki syf? Pytałem mechanika, stwierdził że może odma zamarzła i wywala syf tą drogą. Co Wy o tym sądzicie? Czy poza założeniem nowej opaski warto coś jeszcze sprawdzić? Fotka: https://drive.google.com/file/d/1Oik_qy ... p=drivesdk
Zauważyłem wyciek z króćca gaźnika, fakt że opaska jest luźna, ale czy z tego miejsca ma prawo wydobywać się taki syf? Pytałem mechanika, stwierdził że może odma zamarzła i wywala syf tą drogą. Co Wy o tym sądzicie? Czy poza założeniem nowej opaski warto coś jeszcze sprawdzić? Fotka: https://drive.google.com/file/d/1Oik_qy ... p=drivesdk
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2510
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Sprawdzić poziom oleju czy nie przybywa. Gaźniki na stół i kontrola zaworków poziomu paliwa( szczególnie gaźnik tylnego cylindra). Jak się nie znasz na mechanice to oddaj moto do dobrego warsztatu motocyklowego w okolicy.
Dominator.
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
100% racji. Taki "wylew żółci" spod skróćców to typowy objaw lejących zaworków.... i powód zwiększonego spalania - typowe dla trampków i afryk - świece są wtedy ok - najczęściej dzieje się gdy ostatnimi laty częściej moto stoi niż jeździ... raczej przyczynek do radości bo mało używany był ostatnio... oddaj to do serwisu.Artek pisze:Sprawdzić poziom oleju czy nie przybywa. Gaźniki na stół i kontrola zaworków poziomu paliwa( szczególnie gaźnik tylnego cylindra). Jak się nie znasz na mechanice to oddaj moto do dobrego warsztatu motocyklowego w okolicy.
PS. w tym wątku nie wierzyłem własnym oczom czytając propozycje remontu pieca na podstawie tego co napisano...
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Gaźniki już na stole, według zaleceń kolegi Szynszyla z forum AT planuję wymienić dysze, skontrolować wszystko wg serwisówki i wymyć w myjce ultradźwiękowej.
W jakich modelach występują takie same gaźniki/ dysze gaźników/ inne podzespoły gaźników?
Zaworki jako tako znalazłem, nie wiem czy odpowiednie rozmiary ale podobno do XL650V, na WEMOTO natomiast jest od groma rozmiarów dysz do wyboru pod ten model...
Ogólnie słaba dostępność zestawów naprawczych
W jakich modelach występują takie same gaźniki/ dysze gaźników/ inne podzespoły gaźników?
Zaworki jako tako znalazłem, nie wiem czy odpowiednie rozmiary ale podobno do XL650V, na WEMOTO natomiast jest od groma rozmiarów dysz do wyboru pod ten model...
Ogólnie słaba dostępność zestawów naprawczych
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2510
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Jak już na tego futrzaka trafiłeś w sieci (co nie trudne ) to wyślij mu gaźniki pocztą. Wszystko wyniesie max. 150 zł.
Dominator.
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Nie chodzi o pieniądze ale o czas. Moto jeżdżę do pracy, a Szynszyl naprawia weekendami, wiec przy dobrych wiatrach gaźnik z wysyłką bym mial gotowy na następny wtorek (27.02), a jeszcze trzeba przeprowadzić regulację i synchronizację...
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2510
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Wiem. Ale jeśli coś Ci nie wyjdzie to i tak dwa razy będziesz robił. Skoro latasz moto na co dzień to lepszym wyjściem jest zrobić raz a dobrze a nie ciągle do tego tematu powracać. Wysyłasz gaźniki we czwartek i we wtorek są u Ciebie. 4 dni na rowerze jeszcze nikogo nie zabiło . Ale jak mawiał klasyk: Ty tu rządzisz, Ty rozdajesz karty.
Dominator.
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Że tak zapytam a propo tego spalania, czy oleju w silniku nie przybywa? Bo zdarzało się i tak, że podczas postoju zimowego potrafił puszczać gaźnik podciśnieniowy i paliwo przelewało się przez cylindry do silnika stąd wrażenie większego ubytku paliwa.
xl650v, drz 400
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Nie przybywa. Olej codziennie sprawdzany
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5548
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Popieram artka. Gaźniki bez wsparcia to nie łatwy temat. Np ocenić , czy dany element jest wytarty. Albo brakuje jakiejs części (choć to akurat z manualem). Ustawienie powinno być jednak na Moto bo wartości nominalne to jedno a dwa to 25 letni silnik , zawory itp
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Jeszcze mi się kołacze gdzieś po głowie uszkodzenie membran gaźnikowych
xl650v, drz 400
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Gaźniki wysłane do szynszyla we wtorek. Ogólnie mechaniki się nie boję, robiło się niejedno... Ale biorąc pod uwagę dostępność części, ew. koszt nowych gaźników i zerowe doświadczenie z gaźnikami stwierdziłem, że oddam to specjaliście
Poczekam, ale będzie zrobione porządnie, w tym czasie zrzucę brzuszek na rowerze czy coś A w motorku sprawdzę luzy zaworowe i co się jeszcze da jako że stoi rozbebeszony
Poczekam, ale będzie zrobione porządnie, w tym czasie zrzucę brzuszek na rowerze czy coś A w motorku sprawdzę luzy zaworowe i co się jeszcze da jako że stoi rozbebeszony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości