Problem z Temperaturą

Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów
Janusz1
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 02.01.2016, 19:23
Mój motocykl: XL700V

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: Janusz1 »

Ponownie odkopuję temat ale tym razem pytanie raczej do posiadaczy XL700 ze wskaźnikiem cyfrowym gdzie dość dokładnie pokazuje temperaturę. Proszę o pomoc w takich dwóch tematach.

1/ Wczoraj zrobiłem ok 400 km i dość ostro poganiałem. Zaobserwowałem dość duże wahania temperatury choć temperatura powietrza ok 16 - 17 stopni. Czasem wskaźnik pokazywał 73-77 stopni przy spokojnej jeździe a czasem przy ostrym odkręceniu na maksa i wyprzedzaniu długiego sznura puszek pod górkę temperatura wskakiwała na 98 a raz wskoczyła na 102 stopnie i to mnie właśnie bardzo zaniepokoiło!!! Wcześniej nie zwracałem tak bacznej uwagi na temperaturę. Czy to normalne by były aż takie wahania? 30 stopni??? Mam jeszcze inne moto chłodzone cieczą ale tam pojemność 1800cc i temperatura wahnie się nieznacznie jak gdzieś mocno pod górę i jedzie się zbyt wolno ale błyskawicznie wentylatory sprowadzają ją do normalności. Bardzo proszę o informacje posiadaczy XL 700 czy im też temperatura tak się waha. Dziś by wykluczyć jedną z możliwość sprawdzę czy i kiedy uruchamiają się wentylatory ale sądzę, że są ok.

2/ Oprócz tego miałem jeszcze taki przypadek, że był bardzo długi płaski, prosty odcinek i sznur puszek. Redukcja biegu, gaz na max i w pewnym momencie jakby na ułamek sekundy przerwał. Nie patrzyłem na obroty bo byłem skupiony na drodze ale przypuszczam że obroty były bliskie maksymalnie dopuszczalnym bo i prędkość była maksymalna. Może w tym modelu jest jakieś elektroniczne ograniczenie obrotów o którym ja nie wiem???

Będę wdzięczny posiadaczom XL 700 za wszelkie informacje mogące rozwiać moje obawy.
Awatar użytkownika
markom13
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 198
Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Mazury -> UK

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: markom13 »

Moim zdaniem jest poki co wszystko ok z Twoja temperatura. Moj tez trzyma okolo78-85C jesli jade wolno ,zalezy oczywiscie tez od temp.zewnetrznej. W duzym upale i odkrecaniu manetki tez zlapalem 101C i jest to normalne.Pelne otwarcie termostatu ma przy 95C ,tak wiec w duzym upale lub przeciazeniu silnika 100C to nie problem.Oby sie wentylator wlaczal i studzil troche zapedy ,yyyy znaczy temperature :grin: .

Co do obrotow nigdy nie zwrocilem uwagi przy jakich odcina zaplon.W piatek polatam moze troche to sprawdze,ale mysle ,ze w Twojej sytuacji tez bylo to zamierzone przez ECU. Kazdy silnik ma odciecie zaplonu ,aby go nie przekrecic. W XL700 chyba odcina przy okolo 8-9tys obr,tak cos kojarze.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: ostry »

Janusz1, z Twoim Transalpem wszystko OK. Nabijaj km i ciesz się z jazdy :thumbsup: .

PS. Wentylator załączy sie przy 103.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Janusz1
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 02.01.2016, 19:23
Mój motocykl: XL700V

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: Janusz1 »

No to mnie ucieszyliście bo już chciałem dziś wybebeszać sprzęta i wymieniać co się da i co się nie da - też. Czeka mnie na nim 10k po Skandynawii więc trochę mi serducho mocniej zabiło i ciśnienie skoczyło na 200. Markom13 - jak sprawdzisz to odcięcie daj znać proszę by mi ciśnienie całkiem wróciło do normy. Serdeczne dzięki za odpowiedzi. LwG!
Awatar użytkownika
markom13
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 198
Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Mazury -> UK

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: markom13 »

Sorry za zwloke ,ale urwanie :dupa: mialem .U mnie wentylator wlacza sie dokladnie przy 102C ,wylacza przy 98C .Odcinka zaplonu nastepuje przy 8.400 obr/min.

Pozdrowka
ma!y89
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 29.01.2016, 22:25
Mój motocykl: XL600V

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: ma!y89 »

podpinam sie do tematu.

mam bardzo podobny problem ale zaczne od poczatku.
w poniedzialek bylem w bieszczadach i utopilem trampka w blocie :P pozniej polatalem jeszcze po gorach i bylo wszystko ok. w srode go wyszorowalem i wracajac do warszawy temperatura skoczyla az na czerwona kreske. wyplul caly plyn ze zbiorniczka wyrownawczego. od razu go dolalem. wentylator sie zalacza ale wydaje mi sie ze troche pozniej niz wczesniej.

co moze byc przyczyna? mozliwe ze przy utopieniu do ukladu dostala sie woda?
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: old1977 »

odkopuję temat a w sumie chcę się upewnić czy jest ok
Obrazek
jasno-żółty przekręcę zapłon na zimnym silniku wskazówka się dźwiga na to pole
zielony chwilę jazdy po ruszeniu bez miasta -trasa coś około 7 może 10 km i wskazówka tak stoi cały czas
czerwona jazda w mieście,duży korek,wolna jazda na niskim biegu za ciężarówką dzisiaj za ciągnikiem włącza się wentylator na mniej więcej ciemnożółtym zbija minimalnie za czerwone ale chwilę to trwa dzisiaj w Lwówku Śląskim w dużym korku dość długo pracował wentylator i ciężko sobie radził z zbijaniem temperatury,wyjeżdżam z miasta,korka itp rozpędzam moto temp w miarę stabilnie schodzi na niebieskie i już tak kiwa się pomiędzy czarnym a niebieskim,termostat stary ale teoretycznie działał,gotowałem otwierał się i zamykał,mam zamontowany elektroniczny termometr na obudowie termostatu pokazywał 95-97 stopni w momencie pracy wentylatora wedłg was ok czy wymieniać termostat.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: old1977 »

u mnie temperatura ustabilizowała się przyczyną był korek,był nie szczelny i w układzie nie mogło się wytworzyć potrzebne ciśnienie do prawidłowego obiegu cieczy i dlatego wskazówka leciała mi aż tak wysoko,teraz wskazówka idzie max na 3/4 pola włącza się wentylator dosłownie na chwilkę i temp wraca zaraz do połowy i tak w kółko na jałowym biegu,podczas jazdy temp max 1.3 pola
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
etop
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 809
Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
Kontakt:

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: etop »

Odgrzeje temat. Problem z temperaturą mam taki w TA 600 że wskaźnik jej nie wskazjuje. Wentylator chodzi po porządnym rozgrzaniu (zauważyłem to na postoju). Natomiast wskazówka cały czas na minimum i ani drgnie. Ruch wskazówki widoczny jedynie podczas włączania i wyłączania zapłonu. Gdzie tkwi problem? Może jakieś styki trzeba wyczyscić? Na prawej chlodnicy jest czujnik wlaczajacy wentylator a podłączenie wskaźnika temperatury gdzie jest? Proszę o wskazówki.
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 833
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: magneto »

Ja już Trampka nie mam, ale coś mocno mi się kojarzy z obudową termostatu - zobacz w linku poniżej ( #33):
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-m ... 00/2/45687
Nie jestem pewien, ale chyba tak to jest zrobione. To tylko trzeba zdjąć zbiornik i trochę poszukać. Jak Ci pokazuje "zimno", to pewnie tylko złączka zasyfiała i nie ma "przejścia".
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
etop
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 809
Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
Kontakt:

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: etop »

Dzieki Cichy. Czyli bez zdjęcia zbiornika nie ma szans aby te zlączki odpiąć i poczyścić?
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 833
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Problem z Temperaturą

Post autor: magneto »

etop pisze: 24.05.2023, 20:52 Dzieki Cichy. Czyli bez zdjęcia zbiornika nie ma szans aby te zlączki odpiąć i poczyścić?
Chyba tak, ale to tylko parę (4) śrubek M6, parę (6) "kołków" i jedna większa śruba od mocowania zbiornika. Boczki, siedzenie i zbiornik ("kołki" od owiewek !). Dwa wężyki pomiędzy kranikiem, a gaźnikami... 15 minut i masz na wierzchu...
Zobacz sobie na "główniejszej" podstronie tego linka, co wrzuciłem.
Powodzenia !
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość